Companii

Arabesque isi majoreaza capitalul cu 2,7 mil. euro

26.04.2006, 00:00 16

Arabesque Galati, cel mai mare distribuitor local de materiale de constructii si finisaje, isi va majora capitalul social al companiei cu 10 milioane de lei (2,7 mil. euro), suma care provine din profitul net inregistrat la finele exercitiul financiar din 2003.

Dupa majorare capitalul social al Arabesque va ajunge la aproximativ 14 milioane de lei (3,8 mil. euro).

Compania este detinuta in proportie de 98% de sotii Virgil si Angelica Rapotan.

Arabesque a realizat in 2004 un profit net de circa 10 milioane de euro, la o cifra de afaceri de peste 140 de milioane de euro. Business-ul Arabesque a fost foarte dinamic in ultimii 5 ani, inregistrand cresteri anuale de circa 60%, cu mult peste media pietei.

Compania a fost infiintata in 1994 si are in prezent o retea de depozite de materiale de constructii la nivel national, care acopera atat Capitala, cat si marile orase.

Arabesque are un numar de circa 1.700 de angajati, potrivit ultimelor date disponibile.

Pe segmentul distributiei de materiale de constructii, activeaza, de asemenea, doua retele internationale specializate - operatorul german de bricolaj Praktiker si reteaua franceza Bricostore.

Pe langa acestia, sunt prezente retelele de magazine de distributie de materiale de constructii cu importanta regionala precum Dedeman Bacau, Ambient Sibiu sau Tiger Amira Oradea, cu un nivel de business de ordinul zecilor de milioane de euro fiecare.

Cel mai recent jucator intrat pe piata de distributie de materiale de constructii este compania Global Real Invest, detinuta de omul de afaceri Marius Ivan, care a deschis anul trecut primul magazin in zona Pipera din Capitala. Compania va extinde numarul de magazine la circa 20 in urmatorii cinci ani.

Pe langa furnizorii locali de materiale de constructii pe piata romaneasca exista si doua retele internationale de magazine de bricolaj, asemanatoare ca si concept cu cele ale jucatorilor romani de pe piata, cea germana Praktiker si cea franceza Bricostore, care au sesizat potentialul pietei romanesti, dat de cei 22 de milioane de locuitori si de cererea ridicata pentru locuinte si, implicit, amenajari interioare.

Magazinele de bricolaj vand intreaga gama de produse pentru casa, de la placi ceramice, vopsele, adezivi, usi pana la mobila sau decoratiuni interioare.

In ultimii ani, sectorul distributiei de de materiale de constructii s-a dezvoltat puternic, mai multi investitori deschizand retele de distributie la nivel regional si national.Ratele atractive de profit din industria constructiilor si potentialul mare de crestere al pietei de profil au fost principalii factori pe care au mizat investitorii din domeniu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24