Companii

Articolele de gradina duc afacerile Plastor la 14 mil. euro

18.01.2005, 00:00 90

Conducerea societatii Plastor Oradea, producatoare de articole din materiale plastice, estimeaza pentru 2005 o cifra de afaceri de peste 14 milioane de euro, cu 15% mai mare decat in 2004. In ultimii ani, vanzarile producatorului din Oradea au crescut constant, firma incheind anul 2004 cu o cifra de afaceri de 12,5 milioane de euro, cu 20% mai mare decat in 2003.
"Aceasta evolutie are la baza cresterea productiei in domeniul pieselor tehnice si a articolelor de gradina, preconizand pentru anul 2005 ca societatea noastra sa lanseze noi produse atat pe piata interna, cat si la export", a declarat pentru ZF Transilvania, Ion Seres, director general al firmei.
In 2004, 55% din productia Plastor a ajuns pe pietele Europei de Vest, iar 45% pe piata romaneasca. "Bunurile de larg consum, care asigura 25% din cifra de afaceri a firmei, fac obiectul distributiei pe piata interna, articolele tehnice injectate si suflate sunt comercializate atat pe piata romaneasca, cat si pe cea externa, iar confectionarea matritelor este valorificata doar la export", a explicat Seres.
Societatea oradeana este prezenta pe diferite segmente de piata, activitatea productiva a firmei desfasurandu-se in trei divizii: prima executa produse industriale generale (flacoane, bidoane, containere) si produse de uz casnic (mobilier de gradina, vase pentru flori, articole pentru baie si bucatarie); a doua realizeaza produse tehnice pentru industria auto, repere pentru aparatura electrocasnica si matrite, contribuind cu 30% la vanzarile generale ale societatii, iar cea de-a treia divizie realizeaza 45% din cifra de afaceri a firmei prin productia de articole sportive pentru firma Adidas- Salomon.
Numai anul trecut, compania oradeana a avut incasari de aproximativ 5,6 milioane de euro din productia de echipamente sportive pentru grupul Adidas-Salomon. Firma realizeaza clapari, legaturi de ski si patine cu rotile, asigurand atat productia componentelor, decorarea si montajul produsului finit.
Cei mai importanti clienti pe plan intern sunt marile retele de magazine (Cora, Bricostore, Ambient). In domeniul articolelor tehnice, firma oradeana colaboreaza cu Renault si Daewoo pentru subansamble din material plastic in domeniul auto, Electrolux si Keratech in sectorul subansamblelor din material plastic destinate articolelor electromenajere.
In domeniul maselor plastice, pe piata bunurilor de larg consum, principalii concurenti ai Plastor sunt producatorii Chimica Orastie, Moldoplast si Napochim.
Plastor a fost privatizata in totalitate in anul 1994, prin metoda MEBO, actionariatul fiind reprezentat de 450 de persoane, salariati ai firmei. Dintre acestia 12 persoane detin 51% din actiunile firmei, iar conducerea detine 33%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO