Companii

Asociaţia Patronală a Agenţiilor de Turism din România: Cererea pentru destinaţiile turistice locale a crescut cu 15%

Asociaţia Patronală a Agenţiilor de Turism din...

Autor: Cristina Bellu

03.10.2016, 12:17 281

Delta Dunării, Mamaia şi Băile Felix au fost zonele cele mai căutate de turişti în sezonul 2016, cu un grad de ocupare de aproape 100% pentru mai multe săptămâni şi pentru un număr de cel puţin trei zile de vacanţă, potrivit Asociaţiei Patronale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).

"Delta Dunării a înregistrat vara aceasta o creştere de 20% a vânzărilor, faţă de 2015, fiind revelaţia sezonului în preferinţele turiştilor care au petrecut, în medie, trei zile de vacanţă, staţiunile balneare de 18%, litoralul de 12%, în timp ce vânzările pentru staţiunile montane s-au situat la acelaşi nivel ca anul trecut", precizează asociaţia.

Turiştii au petrecut, în medie, cinci zile pe litoral, o mare parte dintre ei preferând pachetele all inclusive oferite vara aceasta de un număr de 23 de hoteluri. Preţul mediu pentru o vacanţă pe litoral a fost de 637 de lei/persoană, faţă de 563 de lei/persoană, în 2015. Cele mai pline luni pe litoral au fost iulie şi august, conducerea ANAT şi turoperatorii de intern căutând soluţii, în prezent, pentru atragerea turiştilor pe litoral, începând din 2017, şi în lunile mai, iunie şi septembrie.

"Programul Prima Piscină, pe care ANAT îl va propune guvernului următor, o soluţie testată pe litoralul bulgăresc, poate prelungi sezonul. Turiştii sunt atraşi de hotelurile care au piscină şi care le oferă relaxare şi divertisment pe litoral şi când vremea nu este potrivită pentru stat la soare şi baie în mare", declară Alin Burcea, preşedintele ANAT.

În ultimii cinci ani, în staţiunile balneare au fost refăcute 34 de hoteluri şi au fost construite alte două. În topul staţiunilor cu acest specific conduc Băile Felix, Călimăneşti – Căciulata, Băile Herculane şi staţiunea Sovata din Covasna.

"Turismul balnear se deplasează din zona de tratament medical către cea de prevenţie şi relaxare şi nu numai pentru pacientul propriu zis, ci şi pentru familia acestuia, care doreşte o experienţă de leisure în staţiunile balneare, oferită din ce în ce mai mult de hoteluri", declară Adrian Voican, prim-vicepreşedinte ANAT.

ANAT are ca membri activi 500 de agenţii de turism, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism şi călătorie, estimate la aproape un miliard de euro annual. Acestea au împreună peste 4.600 de angajaţi.

Industria turismului în România are peste 120.000 de angajaţi şi contribuie la economia naţională cu aproape 2% din PIB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO