Companii

Au marje de profit de 15-20% stand cu ochii pe traseul transportatorilor

Au marje de profit de 15-20% stand cu ochii pe traseul transportatorilor

Principalii clienti care utilizeaza sisteme de monitorizare a flotelor auto sunt companii din domeniul distributiei, serviciilor publice sau transportatorii din constructii

03.10.2007, 19:39 34

Marius Sirbu a infiintat WS Comm in mai 2004, iar, timp de un an, compania a dezvoltat o aplicatie a unui sistem de supraveghere si monitorizare a vehiculelor, bazat pe o platforma informatica Nokia, compania oferind sisteme de monitorizare si gestiune a flotelor auto si sisteme pentru dispecerarea flotelor de vehicule de asistenta tehnica. La trei ani de la infiintarea companiei, Marius Sirbu estimeaza triplarea cifrei de afaceri pe fondul dezvoltarii economice in zona Transilvania.
Compania clujeana WS Comm a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 de euro in 2006, iar directorul general al companiei estimeaza o crestere cu aproximativ 300% a cifrei de afaceri, ajungand la aproximativ
1 milion de euro, cu o rata a profitului estimata la 15-20%.
Sirbu crede ca domeniul sistemelor de comunicatii mobile de date reprezinta un domeniu relativ nou in Romania si, datorita faptului ca nu sunt multi jucatori pe piata, exista oportunitati multiple.
"Perspectivele de dezvoltare sunt foarte mari, aplicatii sunt posibile in foarte multe domenii, de la auto la utilitati publice si in sectorul public administrativ", afirma Sirbu. Potrivit acestuia, piata romaneasca de profil poate fi evaluata la circa 20 de milioane de euro.
"Piata are un ritm mare de crestere datorita tehnologiilor fara fir, cat si datorita dezvoltarii economice", afirma Sirbu.
"Am studiat timp de 4 ani sistemele moderne de comunicatii mobile la Helsinki University of Technology din Helsinki, ca si doctorand. La terminarea studiilor, am dorit sa ma intorc in Romania si sa incep propria afacere", afirma directorul general al companiei. Marius Sirbu spune ca a preferat sa isi deschida propria afacere in Romania pentru ca asta ii ofera mai multe posibilitati profesionale si materiale decat daca ar fi continuat sa lucreze in cercetare in strainatate. "Am preferat sa investesc toti banii pe care ii aveam in aceasta afacere si sa imi asum un risc, desi puteam sa am o viata profesionala confortabila intr-o mare companie din Finlanda. Cand am decis sa ma intorc, toti prietenii mei din Finlanda au incercat sa ma convinga sa nu fac acest pas", isi aminteste Sirbu, care a ales Clujul pentru ca aici a avut si ajutorul familiei si prietenilor. Iar piata pe care activeaza se afla abia la inceput. "De abia acum incep companiile sa vada adevaratul avantaj al unor astfel de aplicatii care duc la eficientizarea activitatii si reducerea costurilor operationale si de productie", a declarat directorul general al WS Comm.
Directorul general al WS Comm isi propune sa "atace" piata cu o politica agresiva de marketing, precum si prin lansarea de noi produse. "La inceputul anului viitor, impreuna cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, vom avea o colaborare la un centru de cercetare. Boomul economic al unei tari foarte sarace in resurse precum Finlanda se bazeaza in proportie covarsitoare pe investitii in cercetare si invatamant de calitate", a declarat Sirbu.
Principalii clienti ai companiei, care utilizeaza sisteme de monitorizare a flotelor auto, sunt companii din domeniul de distributie de produse, servicii publice, din domeniul transportatorilor in constructii si cel al serviciilor de asistenta tehnica. Nume precum Euro GSM, Rosal, Compania de Apa Somes, Total Security, Automobile Dacia au apelat la astfel de sisteme de monitorizare.
"Sistemul de gestiune si monitorizare a flotelor auto este cel mai bine vandut produs al nostru, pentru care plaja de clienti este teoretic fiecare companie care are cel putin un vehicul folosit pentru activitati comerciale", a spus Sirbu. Prin livrarea acestui produs, compania castiga atat din comercializarea echipamentelor mobile de localizare, cat si din abonamentul lunar perceput pentru fiecare vehicul monitorizat.
Numarul de angajati ai companiei a evoluat de la 3, in 2004, la 20, in prezent. Compania este detinuta de trei persoane fizice, de cetatenie romana.
O alta companie clujeana care a intrat de curand pe piata sistemelor de monitorizare auto este Iocoma, care a fost infiintata in 2006. "Avand in vedere impresionantul parc de autovehicule al Romaniei, am decis sa imi valorific experienta in domeniul tehnologiilor industriale, investind in dezvoltarea de sisteme telematice pentru gestiunea transporturilor rutiere", a declarat Bogdan Ionescu, administrator al firmei Iocoma, care a activat inainte in domeniul consultantei in investitii industriale, ocupandu-se de dezvoltarea proiectului Irrom Industrie, prin Fabrica de Calorifere de la Iclod, investitie italiana in valoare de 6 milioane de euro.
Iocoma ofera sisteme integrate (hardware si software) de gestiune in transporturi, care ofera date despre sofer, navigator de bord, parametri motor, consum de carburant, temperatura si gestiune marfa, consum de carburant. Potrivit reprezentantului companiei, Iocoma si-a dezvoltat platforme de software, care sunt suportate de propriile echipamente hardware. "Promovam solutii si concepte romanesti, realizate cu concursul mai multor producatori din Italia, Germania si Danemarca", a afirmat Ionescu.
Societatea si-a schimbat, in 2006, profilul, de pe consultanta pe sisteme de gestiune in transporturi, astfel ca au fost realizate investitii si chetuieli in acest sens. "Nu putem vorbi de profit, pe 2006, ci de o noua identitate a societatii", afirma Ionescu. Pentru anul in curs, Bogdan Ionescu estimeaza o cifra de afaceri de 300.000 de euro. Printre clientii avuti in vedere de companie se numara transportatorii nationali si internationali, societatile care asigura service si asistenta tehnica, societati de constructii sau societati de promovare comerciala.
"Avem clienti care doresc monitorizarea temperaturii celulelor frigorifice sau ale cisternelor pentru transportul lichidelor alimentare, a parametrelor motorului sau cei care doresc sa instaleze la bord terminale de comunicatie date", a afirmat Ionescu, care este convins ca cererea pentru astfel de sisteme va creste in timp. Administratorul societatii Iocoma prevede ca exigentele clientilor vor creste, iar acestea vor putea fi dezvoltate pe produsul de baza existent.
Dezvoltarea pietei de sisteme de gestiune si monitorizare a flotelor auto este direct influentata de investitiile derulate in innoirea parcului auto, de cresterea preturilor la carburanti, precum si a ofertei pe piata transporturilor, alaturi de cresterea exigentei clientilor.
"Toate acestea vor genera o mai mare atentie a optimizarii logistice si a costurilor pe kilometru din partea trasnportatorilor, este o reactie in lant", a declarat Bogdan Ionescu. "Datele culese de pe teren permit calcularea costurilor efective de transport, pe de o parte, si promovarea calitatii prestatiilor transportatorului, un mod sigur de a convinge clientii", a afirmat administratorul societatii clujene Iocoma. Bogdan Ionescu este de parere ca, in 10 ani, toate vehiculele comerciale vor fi dotate cu sisteme de monitorizare si gestiune a transporturilor.
"Gestiunea telematica a transporturilor este o strada cu sens unic generata de progresul tehnologic, iar nu mai tarziu de 10 ani, dupa parerea mea, va fi generalizata la toate vehiculele comerciale", a afirmat acesta. Bogdan Ionescu evalueaza valoarea pietei potentiale in domeniu, cu o dimensiune de pana la 500.000 de vehicule, la o cifra de afaceri totala de pana la 500 de milioane de euro. "Sunt convins ca aceste cifre justifica eforturile. Este mult de lucru si mai ales este loc pentru toti", a afirmat Bogdan Ionescu. Societatea clujeana Iocoma este detinuta de Flavia Corredig, cu 50%, si de Bogdan Ionescu, cu 50%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO