Companii

Au transformat dorinta de a vinde haine unicat intr-o afacere profitabila pornita cu doar 2.000-3.000 de euro

Au transformat dorinta de a vinde haine unicat intr-o afacere profitabila pornita cu doar 2.000-3.000 de euro

Alegerea unui produs unicat nu este o decizie usoara pentru o doamna aflata la cumparaturi

26.06.2009, 00:00 10748

In anul 2004 Ramona Deatcu si Adrian Mardale deschideau magazinul de haine pentru femei si accesorii lucrate manual Now&Wow, in primul rand din dorinta de a avea o afacere proprie.

"A urmat alegerea unui domeniu, si ne-am orientat catre ceva care ne place si pentru care nu am fi considerat ca depunem efort. Pasiunii pentru acest domeniu i s-a alaturat piata mica si cererea destul de mare", marturiseste intreprinzatoarea. Calatoriile in strainatate au fost cele ce au premers deschiderii acestei afaceri. La 25 de ani, dupa una dintre calatoriile intreprinse, cei doi oameni de afaceri au luat decizia deschiderii unui magazin de haine pe care sa isi implementeze ideile "culese de peste mari si tari".
"Inainte de a deschide magazinul, amandoi ne-am plimbat pe diferite continente unde am vazut tot soiul de buticuri cochete care iti faceau cu ochiul sa intri, si, evident, sa cumperi. Spre deosebire de mine, care ma lasam furata de zorzoane si culori vii, partenerul meu avea un mic carnetel imaginar in care isi nota idei legate de ceea ce vedeam si vizitam", isi aminteste Ramona Deatcu.
In continuare, Ramona Deatcu este cea care se ocupa de partea artistica a afacerii, pe cand Adrian Mardare este partea rationala, cel care vine cu noi idei de dezvoltare. Cand au debutat, pasiunea era singura experienta care le sustinea pornirea de a deschide o afacere.
In acel moment amandoi partenerii aveau un job, fapt ce ingreuna misiunea deschiderii unei noi afaceri.
"Era destul de limpede ca unul din noi trebuia sa renunte la jobul lui, si astfel am hotarat sa fiu eu aceea. Adrian a continuat sa lucreze pana cand afacerea a inceput sa se autofinanteze, si chiar mai mult, sa devina profitabila", mai spune ea.
Afacerea a debutat si ramane o afacere de suflet. Singurii angajati sunt in continuare cei doi intreprinzatori, care acum sunt implicati full-time in dezvoltarea buticului pe care il detin. Bazele afacerii au fost puse cu 2.000-3.000 de euro. Investitia initiala a fost limitata deoarece amenajarile interioare au fost realizate prin forte proprii de Adrian Mardare.
"Pe langa acestea, la partea de investitie, se adauga si crearea unei liste stabile de furnizori cu care sa ai acelasi nivel de comunicare si de percepere asupra afacerii."
Magazinul Now&Wow ofera clientilor haine de dama create de producatori si designeri autohtoni si accesorii lucrate manual de tineri artisti plastici.
"Nu privim magazinul ca pe o simpla pravalie unde se petrece un schimb de tipul 'uite fusta, ia banul'. Incercam sa conferim magazinului o nota personala nu numai prin produsele pe care le oferim, ci si prin atmosfera creata", povesteste Ramona Deatcu.
Produsele vin cu preturi "pentru toate buzunarele", antreprenorii incercand sa creeze o "armonie intre profitul incasat si puterea de cumparare a target-ului", potrivit propriilor declaratii.
Clientii tinta sunt insa greu de definit, pentru ca hainele sunt pentru toata lumea, in moda fiind greu sa vii cu ceva nou.
"E destul de greu de definit un tip clar de client in acest domeniu. Tendintele sunt intr-o continua schimbare, iar target-ul fluctueaza odata cu ele. In moda ce era de inventat s-a cam inventat, acum toata lumea lucreaza la reinterpretarea si combinarea vechilor idei", povesteste ea.
Piata pe care magazinul Now&Wow activeaza este una cu o concurenta puternica, iar acest lucru nu face decat ca piata sa devina mai sanatoasa, iar calitatea produselor mai buna, potrivit intreprinzatori.
In cei cinci ani de existenta, magazinul a crescut.
Vanzarile au atins cea mai mare valoare in 2008, cand s-au ridicat la aproximativ 160.000 de euro.
Pentru anul acesta, in conditiile actualei crize financiare, fondatorii Now&Wow se asteapta la o scadere cu 30% a cifrei de afaceri si la un profit de 30.000 de euro.
"Este evident ca si pe noi ne-a afectat criza financiara, insa in domeniul nostru aceasta se simte probabil mai usor deoarece oricat de rau ar duce-o cineva tot trebuie sa se imbrace", declara Ramona Deatcu.
Despre viitor intreprinzatorii spun ca au bugetat deschiderea unui al doilea magazin in 2009 si a unui atelier de confectii pentru magazin, care sa aiba o linie de productie proprie cu serii de haine limitate, ce vor fi comercializate in magazinele Now&Wow.
Compania D.R.C. Creativ era infiintata in 2006 de Cristina Dumitrascu. In februarie 2007 societatea isi incepea activitatea oferind haine casual pentru femei si barbati. In 2008 activitatea a fost suspendata pentru aproape un an, pentru ca in martie 2009 magazinul sa isi redeschida portile pe Calea Mosilor din Bucuresti.
Cand s-a hotarat sa aiba propria companie, Cristina Dumitrascu avea 23 de ani, si terminase recent Facultatea de comert, turism si servicii in cadrul Academiei de Studii Economice. Pornea la drum fara alta experienta.
Pentru magazinul redeschis, Cristina Dumitrascu s-a reorientat insa, optand pentru rochii de ocazie, de cocktail, fuste, camasi si bluze office.
Motivul acestei schimbari este dupa cum povesteste femeia de afaceri, faptul ca modelele acestui tip de produse sunt asemanatoare la toate casele de moda.
"Anul trecut, in cautarea unei rochii de mireasa si a uneia de ocazie am descoperit in cadrul unui targ de nunti ca toate rochiile care imi placeau costau peste 1.000 de euro, iar modelele erau asemanatoare la mai multe case de moda. Atunci am decis ca ar fi momentul sa deschid acest magazin cu rochii de ocazie", povesteste ea.
Tinutele, din matase naturala in cea mai mare parte, dar si din tafta, chantung si organza de matase, sunt create de Otilia Brailoiu si Oana Serban. Colaborarea intre cele doua creatoare si Cristina Dumitrascu a debutat fara probleme, noua formula a magazinului fiind aprobata de toate partile.
"Am doua prietene, care detin ateliere de creatie si fac acest lucru de 5 ani - Otilia Brailoiu, respectiv 4 ani - Oana Serban, cu care m-am hotarat sa colaborez. Dupa ce am discutat cu ele si au fost de acord am inceput renovarea spatiului pentru a fi in ton cu profilul magazinului", marturiseste intreprinzatoarea.
Investitia initiala in valoare de 10.000 euro s-a indreptat in totalitate catre reamenajarea spatiului, care s-a schimbat la fata dupa ce s-a schimbat profilul magazinului de la tinute casual la tinute de petrecere.
Produsele pe care D.R.C. Creativ le pune la dispozitia clientilor au preturi variate in functie de modelul si materialul folosit. Acestea incep de la 170 de lei (40 euro) pentru o camasa si urca pana la 3.000 de lei (aprox. 700 euro) pentru o rochie de mireasa.
Targetul acestui tip de haine il reprezinta "doamnele care nu doresc ca la o petrecere sa se intalneasca cu o alte doamne imbracate cu rochii identice cu ale lor."
In prezent compania detine un singur magazin si trei angajati - doua vanzatoare si o contabila, fata de un singur angajat la inceput.
Pentru viitor, intreprinzatoarea spune ca nu intentioneaza sa deschida un alt magazin. Momentan urmeaza sa fie lansat un site, pentru ca ulterior produsele sa fie promovate si in reviste.
De asemenea, Cristina Dumitrascu a mai precizat ca intentioneaza sa realizeze prezentari pentru colectii in toamna.
 
Now & Wow
 
An infiintare: 2004
Investitie initiala: 2.000-3.000 euro
Cifra de afaceri 2008: 160.000 euro
Cifra de afaceri estimata 2009: 112.000 euro
Profit estimat 2009: 30.000 euro
Numar angajati: 2
 
D.R.C CREATIV
 
An infiintare: 2006
Creeaza si vand rochii, fuste, camasi si bluze office
Investitie initiala: 10.000 euro
Produse create: Otilia Brailoiu si Oana Serban
Preturi produse: intre 40 si 700 de euro
Numar angajati: 3
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO