♦ Piaţa bunurilor de larg consum - alimente, bunuri de îngrijire personală sau a locuinţei - este estimată la 22-24 mld. euro, conform celor mai recente date ale ZF ♦ Pentru analiza acestei pieţe sunt luate în calcul vânzările atât din hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi discount, cât şi din benzinării şi chioşcuri sau alte unităţi din comerţul tradiţional.
Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) au crescut anul trecut cu aproape 10% în România, ritmul fiind mai alert în pandemie decât în 2019. Şi în Europa de Est şi în Europa în ansamblul său se remarcă o creştere mai alertă a acestei pieţe în 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Totuşi, ritmul este mai lent decât cel de pe piaţa locală.
Avansul ia în calcul atât creşterea preţurilor, cât şi cea a volumelor de vânzări.
Analiştii Nielsen sunt de altfel optimişti şi pentru acest an, estimând un ritm similar celui din primul an de pandemie.
„Restricţiile prelungite ce au afectat sectorul de HoReCa şi limitările privind călătoriile au mutat consumul în casă. Conform datelor de audit de retail Nielsen, retailul de băcănie a crescut cu circa 10% versus anul anterior, România avansând mai rapid versus media europeană, unde piaţa FMCG a crescut în vânzări faţă de 2019 cu doar 7,6%“, spun reprezentanţii Nielsen.