Companii

Batalia in industria berii se va da pe idei si nu pe bugete de marketing

Batalia in industria berii se va da pe idei si nu pe bugete de marketing
17.02.2010, 23:04 29

Reprezentantii Ursus Breweries, cel mai mare producator de beredin Romania, sustin ca anul acesta va fi la fel de dificil ca 2009si nu vad o revenire a pietei berii decat pe termen mediu.

Cu toate acestea, managerii producatorului brandurilorTimisoreana si Ursus nu asteapta pentru 2010 o scadere la fel deputernica a vanzarilor ca in anul precedent, cand piata s-acontractat cu peste 15%, cel mai abrupt declin din ultimii zeceani.

"In ultimele 18 luni a fost foarte dificil de estimat evolutiapietei. Am avut multe momente in care am spus ca acela era maximulcare poate fi atins, dar luna urmatoare piata scadea si mai mult.Mediul economic va ramane si anul acesta dificil, deoarece guvernula anuntat noi disponibilizari. Nu cred ca piata berii isi va reveniin patru-sase luni, ci pe termen mediu", a declarat Andrei Haret,vicepresedinte vanzari si distributie al Ursus Breweries, companiecu afaceri de 325 mil. euro in 2008 si o cota de piata de 31%. Deaceea, producatorul de bere nu intentioneaza sa mai faca anulacesta investitii majore in fabrici.

"Acum suntem in faza de consolidare a investitiilor realizate inanii precedenti. Vom investi anul acesta 4,2 mil. euro in fabricadin Brasov pentru imbunatatirea calitatii apei si vom mai faceunele ajustari, dar investitiile vor fi mai mici decat in aniitrecuti", a explicat Alan Sikora, vicepresedinte tehnic al UrsusBreweries.

Cu toate acestea, reprezentantii companiei sustin ca bugetelealocate departamentelor de marketing si vanzari vor fi in 2010similare cu cele din anii precedenti. "Bugetul de marketing estemai mult sau mai putin similar celui din 2009. In plus, anul acestanu conteaza cine investeste cel mai mult in marketing, ci cine estecel care are cea mai buna idee. Lumea se schimba si trebuie sa teadaptezi, asa ca anul acesta am incercat sa facem mai multecheltuieli eficiente de marketing", a completat Grant McKenzie,vicepresedinte marketing al producatorului de bere.

Reprezentantii companiei sustin ca desi vanzarile companiei auscazut, Ursus Breweries nu a luat masuri drastice in ceea cepriveste reducerea personalului, nu a taiat din bugetul de trainingsi a facut chiar mici cresteri salariale, fara a dezvalui insacifre concrete.

Managerii Ursus Breweries nu au dorit sa comenteze asupraevolutiei cifrei de afaceri si a profitului pana la anuntarearezultatelor anuale ale companiei, care va avea loc in luna mai aacestui an. Cu toate acestea, ei sustin ca in afara de scaderi devanzari criza a ajutat la pastrarea consumatorilor si a cotei depiata a companiei.

"Unul dintre aspectele pozitive ale crizei este faptul caoamenii experimenteaza mai putin produse noi atunci cand faccumparaturi si achizitioneaza mai multe branduri romanesti", adeclarat Mckenzie, adaugand ca aceasta schimbare a preferintelor deconsum este unul dintre motivele pentru care vanzarile UrsusBreweries, companie in care marcile romanesti realizeaza peste 90%din volumul total vandut, au inregistrat o scadere sub nivelulpietei in 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO