Companii

Beciul Domnesc a adus vanzari de 7 mil. euro producatorului Vincon Vrancea

Beciul Domnesc a adus vanzari de 7 mil. euro producatorului Vincon Vrancea

Productia de vin din acest an a ajuns la 6,3 milioane de hectolitri

16.12.2008, 14:35 290

Compania si-a stabilit pentru 2008 un target de circa 40 mil. euro.

"Bugetul din 2008 are toate sansele sa fie atins. Este foarte importanta in atingerea targetului luna decembrie, care din pacate este marcata de criza financiara mondiala. Pentru 2009 ne dorim sa depasim pragul celor 40 milioane de euro", a spus Dan Ghejan, directorul de marketing si vanzari al companiei.
Lunile noiembrie si decembrie, care in mod traditional genereaza cele mai mari vanzari dintr-un an, aduc aproximativ 25% din cifra de afaceria a Vincon.
Printre producatorii care si-au anuntat estimarile legate de vanzarile de la acest sfarsit de an se numara, pe langa Vincon, Cotnari si Jidvei. Astfel, Cotnari preconizeaza ca va realiza in perioada noiembrie-decembrie a acestui an vanzari de peste 8 mil. euro, adica 28% din cifra de afaceri de circa 30 mil. euro, in timp ce Jidvei spera ca Sarbatorile sa-i aduca 12% din bugetul acestui an.
In portofoliul Vincon, brandul cu cele mai mari vanzari din punctul de vedere al valorii, este Beciul Domnesc, iar dupa volum este Muscatel. Beciul Domnesc a inregistrat in primele zece luni ale acestui an o crestere in valoare de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la peste 7 mil. euro.
"Anul 2008 a fost unul foarte bun pentru industria vinului deoarece investitiile facute in aceasta industrie in anii anteriori au dus la o crestere mult mai accentuata a consumului de vin in comparatie cu anii anteriori", a adaugat Ghejan.
El spune ca in 2008 producatorul a derulat investitii in plantarea de vita-de-vie, productie, dezvoltarea de produse noi si comunicare.
"Am inceput plantarea unor suprafete importante cu vita-de-vie tanara, care se va intinde pe urmatorii trei ani si va include 350 de hectare", a continuat Ghejan. Bugetul total de investitii stabilit pentru acest an a fost de 8 mil. euro.
In legatura cu planurile de investitii aferente anului viitor, reprezentantul Vincon spune ca sunt luate in considerare mai multe variante.
"Este foarte greu de estimat care va fi impactul crizei financiare asupra industriei vinului si implicit asupra Vincon Vrancea. Depinde foarte mult de cat de lunga va fi aceasta perioada marcata de criza si de eforturile care vor fi facute la nivel national si international ca efectele sa fie minimizate", a mai spus Ghejan.
Majoritatea jucatorilor spun ca actuala criza internationala nu a afectat industria vinului, in timp ce reprezentantii patronatului de profil sunt de parere ca unele efecte negative ar putea sa apara in primavara cand producatorii contracteaza de regula credite.
Vincon detine peste 2.150 de hectare de vita-de-vie in regiuni viniviticole precum Odobesti, Cotesti, Panciu, Husi si Chirnogeni. La nivelul acestui an circa 35% din vanzarile producatorului se fac prin HoReCa (hoteluri si restaurante).
Compania activeaza pe o piata estimata la 450 mil. euro, iar principalii sai concurenti sunt Murfatlar, Cotnari si Jidvei. In primele noua luni piata totala de vin a crescut cu 17%, in timp ce pe segmentul de 0,75 litri s-a consemnat un avans de 27%.
Productia de vin din acest an a fost estimata la 6,3 mil. hectolitri, in conditiile in care media ultimilor ani a fost de 5,5 mil. hectolitri, potrivit datelor Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO