Companii

Benoit de Lavarene, Danone: Piata romaneasca are cel mai mare ritm de crestere din Balcani

Benoit de Lavarene, Danone: Piata romaneasca are cel mai mare ritm de crestere din Balcani

Benoit de Lavarene, director de marketing la Danone Romania

03.07.2006, 14:23 79

Benoit de Lavarene, directorul de marketing al Danone Romania, spune ca strategia grupului francez vizeaza transformarea Romaniei intr-un centru regional.
"Piata romaneasca inregistreaza cel mai rapid ritm de crestere din regiune, situatie ce sustine si cresterea regionala a pietei balcanice. Cred ca ritmul de crestere al pietei de lactate proaspete din Romania va fi cu 50% mai mare decat cel inregistrat in Bulgaria", spune el.
Lavarene a explicat ca ideea de business regional nu este specifica grupului francez, insa a precizat ca o astfel de organizare are la baza posibilitatea schimburilor intre fabricile grupului din aceste tari. In opinia lui, eliminarea taxelor vamale dupa integrarea in UE va sustine aceasta constructie regionala, cu baza in Romania.
"Integrarea va aduce oportunitati mari in privinta exporturilor, dar va deschide si granitele pentru competitori puternici", considera el. Cert este ca eliminarea taxelor vamale va determina o crestere a exportului. In regiune, Danone are fabrici doar in Romania si Bulgaria.
"Totul va depinde de cererea din pietele pe care am putea exporta. Noi trebuie sa crestem piata locala si sa luam in calcul orice oprtunitate care apare pe pietele vecine", spune el.
Lavarene a precizat ca Romania joaca un rol decisiv in regiunea Balcanilor, situatie care se datoreaza pe de-o parte potentialului de crestere al pietei, dar si numarului mult mai mare de consumatori.
"In Romania trebuie sa fim siguri ca nu pierdem nicio oportunitate de a accelera business-ul", adauga el.
Benoit de Lavarene lucreaza in cadrul grupului Danone de aproape 20 de ani, perioada in care a ocupat diverse pozitii in cadrul departamentelor de marketing, in special in Franta. Inainte de a prelua functia din Romania, a fost trei ani director de marketing in Maroc. Lavarene este director de marketing al Danone Romania de aproape un an, el fiind in acelasi timp director de marketing pentru Balcani.
"In Romania stau cea mai mare parte din timp, pentru ca aici am atat atributii operationale, cat si sarcini de integrare a echipelor de marketing. In Bulgaria si in restul statelor din Balcani rolul meu este sa facilitez crearea unei retele de oameni care lucreaza impreuna pe aceleasi principii", a spus de Lavarene.
Printre elementele pe care le are mentionate in "fisa postului" se numara cresterea cifrei de afaceri, a profitabilitatii, dar si constructia unei pozitii de top pentru brandurile din portofoliul prezent pe piata locala. De la venirea sa in Romania, Danone a intrat pe o noua categorie din piata lactatelor, cea a laptelui proaspat.
Potrivit datelor companiei de cercetare MEMRB, pe piata lactatelor, laptele detine o cota de 36% din vanzarile volumice, similara cu cea a iaurturilor.
Potrivit directorului de marketing al Danone, toate segmentele din industria produselor lactate sunt foarte competitive, insa piata iaurturilor este cea mai dezvoltata.
"Laptele este in mare parte o piata de convenienta, pe cand iaurturile pot aduce inovatii si provocari pentru consumatori", afirma el.
Potrivit lui Lavarene, intrarea unor noi jucatori pe piata lactatelor dupa integrarea in Uniunea Europeana este benefica pentru jucatorii deja prezenti. "S-a dovedit ca de fiecare data cand un jucator puternic intra in piata, aceasta inregistreaza o explozie". El este de parere ca acest lucru are legatura cu noile perspective aduse business-ului de nou - veniti, dar si cu cresterea ofertei din piata.
"Mai multa publicitate, mai multi jucatori determina cresterea importantei acordate pe raft unui anumit produs, iar acest lucru duce automat la cresterea consumului", spune Lavarene.
Anul acesta, Danone Romania a crescut bugetul de marketing cu 25% fata de 2005, iar pentru a raspunde miscarilor pietei, Lavarene spune ca brandurile trebuie reinnoite in permanenta. "Putem face acest lucru la nivel de ambalaj si design sau la nivel de inovatii in conceptul marcii. Trebuie sa facem branduri moderne, insa putem face acest lucru cand bazele marcii respective sunt suficient de solide, pentru a sustine schimbarea", precizeaza el.
In prezent, peste 95% din produsele marca Danone prezente pe rafturile din Romania sunt realizate in fabrica de la Bucuresti. Potrivit reprezentantilor companiei, cele 13 branduri produse de Danone in Romania sunt prezente in 80% din magazinele care comercializeaza produse lactate proaspete.
Anul trecut, Danone Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, in crestere cu 45% fata de anul 2004.
Compania Danone Romania face parte din grupul alimentar francez Danone, unul dintre liderii mondiali ai industriei alimentare, prezent in 120 de tari.
Anul trecut, profitul operational al grupului Danone a crescut cu 8%, la 1,173 miliarde de euro, pe baza unui avans al vanzarilor de 6,7%, la 13,024 miliarde de euro. Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO