Companii

Bergenbier a urcat vanzarile Interbrew cu 35%

Bergenbier a urcat vanzarile Interbrew cu 35%

Interbrew a ajuns la o cota de piata de 22%

08.09.2006, 20:20 36

Compania Interbrew Romania, filiala liderului mondial de pe piata berii InBev, producatorul Stella Artois si Bergenbier, a inregistrat in primul semestru o crestere de 35% a vanzarilor volumice fata de aceeasi perioada din 2005.
Potrivit datelor companiei, care citeaza MEMRB, cota de piata a Interbrew a ajuns la 22% in aceasta perioada, fata de 21,5%, la sfarsitul anului trecut.
Europa Centrala si de Est a fost unul dintre motoarele de crestere pentru InBev, procentele castigate in zona (8,2%) fiind datorate rezultatelor bune obtinute in Romania (35%) si Serbia (12%), potrivit informatiilor grupului belgian.
"Prima jumatate a anului a adus vanzari record pentru Interbrew Romania. Am inregistrat cresteri relevante cu toate marcile noastre", a declarat Mihai Ghyka, director general al Interbrew Romania.
Ghyka a precizat ca cele mai bune rezultate le-a inregistrat din nou marca Bergenbier, insa compania a castigat si pe segmentul berii la PET.
"Cota de piata a Interbrew in segmentul PET a ajuns la 20,3 %, in crestere cu 4,8 puncte procentuale fata de prima jumatate a anului 2006, conform MEMRB", mai spune Ghyka.
Pentru a-si intari pozitia pe acest segment, Interbrew a lansat in primavara un nou brand, Lowenbrau, care ar putea ajunge la o cota de piata de 3-5% pe segmentul berii la PET. Potrivit repezentantilor companiei, Lowenbrau va reprezenta la sfarsitul acestui an circa 15% din PET-ul vandut de Interbrew pe piata locala.
Anul acesta, Interbrew a finalizat o investitie de sapte milioane de euro pentru achizitia unei linii de imbuteliere a berii in recipiente PET, la fabrica din Ploiesti.
Linia are o capacitate de 18.000 de sticle de doi litri pe ora.
Interbrew a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2004, in conditiile in care volumul vanzarilor a crescut cu 18%, pana la 2,6 milioane hectolitri.
Valoarea investitiilor realizate de Interbrew in Romania depaseste 150 de milioane de euro si a vizat consolidarea marcilor pe care le produce local, Stella Artois, Becks, Bergenbier, Noroc si Lowenbrau. Alaturi de acestea, Interbrew importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
Consumul de bere a crescut anul trecut cu 4,7% pana la 15,2 milioane de hectolitri, pe baza cresterii cu 43,5% a vanzarilor de bere la PET, fata de 2004.
In urma acestei evolutii, berea la PET detinea la sfarsitul anului trecut mai mult de o treime din piata.
Cresterea consumului pe segmentul berii la PET, cumulata cu o scadere a vanzarilor de bere la sticla si la cutie si cu o evolutie constanta a berii la halba determina ca valoarea pietei sa ramana in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004.
Cei mai importanti jucatori din piata sunt Brau Union, Ursus Breweries, Interbrew, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO