Companii

Bibco isi pregateste intrarea pe piata apelor minerale

13.12.2004, 00:00 32

Producatorul de ape minerale Bibco Biborteni va investi in jur de 700.000 de euro anul viitor in depozite, distributie si echipamente pentru protectia mediului, a spus Radu Preda, directorul general al companiei.
"Pana anul acesta nu aveam posibilitatea crearii de stocuri tampon, intrucat nu dispuneam de o suficienta suprafata de depozitare. Anul acesta, am costruit un depozit de circa 1.000 de metri patrati si intentionam sa mai construim unul cel putin egal in 2005. De asemenea, vom investi in distributia pe canalul distributia HoReCa (hoteluri, restaurante, catering - n. red.) unde nu suntem suficient de puternici, precum si in distributia din regiunea Moldovei. Un al treilea obiectiv este o investitie intr-o statie de tratare ecologica", a spus Preda.
Bibco Biborteni este unul dintre producatorii importanti de ape minerale si sucuri carbogazoase din Romania. Compania are in jur de 360 de angajati, iar pentru acest an asteapta o cifra de afaceri de circa 300 de miliarde de lei (7,5 milioane de euro), dupa ce anul trecut acesta s-a ridicat la 324 de miliarde de lei (8,5 milioane de euro).
Compania Contransimex, actionarul majoritar al Bibco, a scos anul acesta la vanzare un pachet de circa 80% din actiunile Bibco, insa nu a reusit sa finalizeze vanzarea. "Se poarta negocieri cu mai multe companii interesate insa nu s-a finalizat nimic deocamdata. Dupa ce acest pachet va fi vandut, este posibil ca noul actionar majoritar sa schimbe politica firmei", a spus Preda.
Bibco a inregistrat o scadere a vanzarilor anul acesta ca urmare a vremii.
"Anul acesta am inregistrat o scadere de circa 6-7% in volum, la ape minerale, si o crestere de 25% in volum la categoria de sucuri carbogazoase. Am vandut 54 de milioane de litri de apa si 14 milioane de litri de bauturi racoritoare", a mai spus Preda.
Dealtfel, toata piata apelor minerale a fost afectata anul acesta de vremea racoroasa de pe perioada verii, fiind preconizata o scadere de circa 5% pe intregul an. In Romania, consumul de apa minerala se ridica la circa 1 miliard de litri pe an, adica jumatate din piata totala a bauturilor racoritoare.
Bibco a lansat in toamna acestui an apa minerala la sticla de 0,33 de litri, si intentioneaza sa mai lanseze o serie de produse in 2005, despre care Preda nu a dat detalii. El a spus doar ca firma urmareste intrarea in categoria apelor minerale plate, pe care nu este prezenta deocamdata.
"La finalul anului 2005 intentionam sa incepem exploatarea unei surse de apa minerala plata, care se gaseste in perimetrul fabricii", a precizat directorul general. Radu Preda este si actionar al companiei Bibco, dupa ce a achizitionat anul trecut un pachet de circa 8,76%, de la Eurom Bank.
La inceputul acestui an, Bibco Biborteni a facut o investitie de 1 milion de dolari intr-o noua linie de imbuteliere. Productia este vanduta aproape in totalitate pe piata interna, o cantitate mica de bauturi racoritoare fiind exportata in Republica Moldova.
Alti producatori locali de ape minerale si bauturi racoritoare carbogazoase sunt Tusnad Apemin, Romaqua (Borsec), Perla Harghitei, European Drinks (Izvorul Minunilor), Coca-Cola HBC Romania (Dorna) si Quadrant Amroq Beverages (Roua Muntilor).
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO