Companii

Brandurile Coca-Cola, lăsate în grija unor manageri care nu au încă 40 de ani şi au trecut prin şcoala multinaţionalei

Brandurile Coca-Cola, lăsate în grija unor manageri care nu au încă 40 de ani şi au trecut prin şcoala multinaţionalei

Autor: Ioana David

21.11.2011, 10:26 4170

Nicoleta Eftimiu, Natalia Stroe şi Dana Ichim sunt managerii din spatele portofoliului de branduri pe care Coca-Cola, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a băuturilor, îl are în România.

Cei trei brand manageri cu vârste de până în 40 de ani au grijă de mărci precum Coca-Cola, Fanta, dar şi Cappy sau Dorna din ca te gorii puternic concurenţiale, precum bău turile carbonatate, sucurile naturale sau apele.

Nicoleta Eftimiu, 35 de ani, lucrează în cadrul Coca-Cola din 2003 şi este responsabilă de portofoliul de băuturi carbonatate din care fac parte branduri precum Coca-Cola, Fanta, Sprite şi Schweppes. Categoria în care rivali zează cu PepsiCo a atins vârful în 2009, pentru ca ulterior pe fondul crizei anul acesta să ajungă la valoarea din 2005-2006, potrivit estimărilor sale.

Natalia Stroe, 36 de ani, gestionează activitatea brandurilor din categoria băuturilor necarbonatate, Nestea, Cappy, Illyissimo, în România şi Republica Moldova, rolul său presupunând crearea planurilor de marketing pentru aceste branduri. Este vorba despre o piaţă care a urmat de asemenea trendul puterii de cumpărare, adică a scăzut.

Din punctul de evedere al evoluţiei pieţei, cea mai norocoasă este Dana Ichim, 39 de ani, care gestionează portofoliul de ape. Ea se aşteaptă ca anul viitor categoria să crească.

Prin prezentarea brand managerilor Coca-Cola Company, ZF con ti nuă seria articolelor despre managerii care se ocu pă de branduri (din industria bunurilor de larg consum), cele care sunt motorul oricărui business.

Coca-Cola Company, care deţine bran durile şi concentratele de sucuri şi în cadrul căreia lu crează cei trei brand manageri, este una dintre verigile sistemului Coca-Cola, care mai cu prinde şi îmbuteliatorul Coca-Cola HBC România. Băuturile sunt îmbuteliate în trei fabrici din Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, iar toate lansările de produse şi cam paniile de marketing sunt coordonate de echipe mixte.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Coca-Cola România SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de 51,4 mil. Lei (12,2 mil. euro).

Totodată, afacerile îmbuteliatorului s-au ridicat anul trecut la 1,74 mld. lei (414 mil. euro).

"În 2012 ne aşteptăm la o stabilizare a consu mului. Este greu de făcut o estimare precisă deoarece mai avem luna decembrie, care atât pentru categoria noastră, cât şi pentru altele este foarte importantă", spune Nicoleta Eftimiu, a cărei titulatură este Sparkling Soft Drinks Senior Activation Marketing Manager, România & Moldova.

În 2012, veşti bune despre evoluţia seg mentului aşteaptă şi Natalia Stroe. Băuturile necarbonatate pe care le gestionează sunt împărţite în trei subcategorii: sucurile naturale, ice tea-ul şi cafeaua rece. Segmentul a scăzut în criză, iar dacă nu era suficient, consumul se numără printre cele mai scăzute din Europa.

Cel de sucuri naturale este de patru ori mai mic comparativ cu Austria, iar cel de ice tea este de două ori şi jumătate mai redus comparativ cu Elveţia.

"Cafeaua rece este un segment de nişă, foarte interesant, cu anumiţi consumatori care adoptă noutăţile. Pare un segment mic, dar este unul în care credem", spune despre cea de-a treia nişă de care este responsabilă. Şi mai optimistă este Dana Ichim, Group Brand Manager Waters România, Bulgaria, Moldova & Malta.

Brandurile companiei din acest segment sunt Dorna, Dorna Izvorul Alb şi Poiana Negri.

"Categoria de ape minerale naturale îmbuteliate a avut o evoluţie constant pozitivă pe parcursul ultimilor ani. Apele minerale îmbuteliate reprezintă una dintre cele mai dinamice categorii care, până în 2009, a înregistrat o creştere accentuată. Este relevant de menţionat că în ultimii doi ani această rată de creştere s-a diminuat, dar categoria îşi continuă extinderea", spune ea.

Este pentru prima dată când brand managerii Coca-Cola au acceptat să iasă în faţă şi să discute despre modul în care văd evoluţia consumului, dar şi a pieţei - o industrie estimată de ZF la 1,8-2,3 mld. euro anual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24