Companii

Bricostore vine cu bani pentru finantarea unor parcuri de retail aflate in dificultate

Bricostore vine cu bani pentru finantarea unor parcuri de retail aflate in dificultate

Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania: Este adevarat ca costul creditarii a crescut, dar pentru noi dezvoltarea unei locatii in proprietate ramane mai ieftina decat inchirierea ei.

04.02.2009, 19:51 116

"In contextul economic actual, cea mai mare problema pe care o vedem pe piata este lipsa finantarilor pentru noi centre comerciale si parcuri de retail. Noi ne-am adaptat la conditiile oferite pe piata si in ultimii ani am mers mai ales in spatii inchiriate. Insa, deoarece in prezent multi dezvoltatori imobiliari nu mai au finantari pentru proiecte, cred ca vom putea creste numarul de locatii aflate in proprietatea companiei prin cofinantarea unor parcuri de retail", a declarat Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania, precizand ca accesul la credite bancare este in prezent mult mai usor pentru retaileri decat pentru dezvoltatorii imobiliari.

Strategia de extindere a Bricostore in Romania a vizat inca de la inceput locatii in parcuri de retail, iar in prezent 7 din cele 13 magazine operationale ale retelei sunt amplasate in spatii inchiriate. 2008 a fost primul an in care compania s-a extins la nivel local doar in locatii inchiriate, prin deschiderea a cinci magazine in parcuri de retail din afara Capitalei.
In acest an insa, Bricostore va bifa un alt spatiu in proprietate - o locatie de circa 4.000-5.000 de metri patrati in parcul comercial din Calarasi dezvoltat de fratii Penescu, actionarii retelei de hipermarketuri Pic. Investitia Bricostore la Calarasi poate fi estimata in jurul a 10 mil. euro.
"Este adevarat ca costul creditarii a crescut, dar pentru noi dezvoltarea unei locatii in proprietate ramane mai ieftina decat inchirierea ei", a precizat Pleska.
Pentru planurile de extindere a retelei, Bricostore Romania a colaborat pana acum in special cu bancile BRD si Bancpost, potrivit datelor comunicate de retailer.
 Bricostore este al doilea mare jucator din retailul local de bricolaj, dupa compania germana Praktiker.
Retailerul francez a realizat anul trecut o crestere a vanzarilor de 20% fata de 2007, pana la valoarea de 220 mil. euro, pe fondul expansiunii cu 5 unitati. La finele lui 2008, compania opera 13 magazine, cate are si in prezent.
Principalul sau competitor, Praktiker, a raportat aceeasi rata de crestere la nivel local pe primele noua luni din 2008, in conditiile expansiunii in 5 locatii noi in acest interval, insa compania nu a comunicat inca rezultatele pe intregul an.
"Cu siguranta ca piata nu va mai permite retailerilor de bricolaj sa creasca in 2009 in ritmul inregistrat in ultimii ani. Unul din factori este cresterea numarului de retele active la nivel local. De asemenea, ma astept ca in urmatorii ani piata sa se concentreze", a apreciat Pleska.
In prezent, pe piata locala opereaza 6 retele internationale de bricolaj, dintre care patru - BauMax, Mr. Bricolage, Hornbach si Obi - au intrat in Romania in ultimii trei ani.
Alti jucatori importanti pe piata de profil sunt retelele romanesti Dedeman si Ambient, care au anuntat, la randul lor, planuri ambitioase de extindere pentru urmatorii ani.
In plus, compania franceza Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari trei jucatori din retailul de bricolaj din Europa, isi pregateste lansarea pe piata romaneasca in 2011, avand contractata o locatie intr-un proiect de mall din Capitala.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO