Companii

Brutăria cu vânzări cât un restaurant. Paul vinde croissante şi pâine de 3.000 €/zi

Brutăria cu vânzări cât un restaurant. Paul vinde croissante şi pâine de 3.000 €/zi

Autor: Cristina Rosca

04.02.2012, 13:41 7055

"Anul trecut am obţinut o cifră de afaceri de 3,3 mil. euro net. Astfel, putem considera că anul 2011 a fost un an uşor mai bun decât anul precedent", spune Carmen Lupuleţ, direc tor de marketing în cadrul Paul. În 2010 afacerile companiei, care deţinea la acel moment trei brutării, s-au situat la 2,7 mil. euro. Lanţul deţine în prezent patru brutării, toate în Capi tală. Ultima a fost deschisă însă în luna decembrie a lui 2011, astfel că nu a influenţat în mod semnificativ vânzările.

Creşterea de circa 22% este astfel una organică - la un număr similar de unităţi. Lupuleţ spune însă că situaţia economică dificilă a fost resimţită şi de lanţul de brutării, în principal prin evoluţia euro şi prin creşterea preţurilor pentru anumite utilităţi şi materii prime.

Pentru acest an ea estimează afaceri nete de 3,8 mil. euro.

Mai mult, pentru acest an compania are în plan deschiderea a cel puţin unei noi brutării. "Nu avem încă semnat vreun contract, deci nu putem comunica o locaţie exactă." Potrivit informaţiilor deţinute anterior, o brutărie Paul necesită o investiţie de 400-600.000 de euro. Dintre unităţile existente, cele mai bune rezultate din punctul de vedere al vânzărilor le-a obţinut brutăria din Băneasa.

Lanţul francez, administrat la nivel local de compania Moulin D'or, operează pe plan local patru brutării Paul - în Do robanţi, Băneasa Shopping City, AFI Cotroceni şi zona Uni versitate. Lanţul mai deţine şi un chariot (minibrutărie mo bilă) în centrul comercial Băneasa Shopping City, unde deţine şi o unitate mare.

Întregul lanţ este vizitat zilnic de 2.200 de clienţi, un trafic dublu faţă de cel din 2010 în condiţiile în care există o singură brutărie nouă, deschisă în urmă cu circa două luni. "Clientul Paul este oricine doreşte pâine, produse de patiserie şi cofetărie. Frecvenţa este dată de puterea de cumpărare a fiecăruia. Mai mult de jumătate dintre clienţi au o putere de cumpărare mare şi îi putem numi clienţi fideli, dar avem şi clienţi aspiraţionali, ce ne vizitează mai rar." Brutăriile Paul se adresează în principal clienţilor cu venituri medii şi peste medie, iar veniturile de 3.000 de euro/zi pe fiecare unitate sunt comparabile cu cele ale unui restaurant din Capitală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO