Companii

Campionatul Mondial urca estimarile Tuborg

15.08.2006, 19:08 17

Compania Tuborg Romania, care produce sub licenta marcile Tuborg si Carlsberg, a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor volumice in primul semestru din acest an, fata de perioada similara a anui trecut.
Rezultatele financiare ale companiei au fost sustinute de cresterea cu 45% a vanzarilor de bere in luna mai, dar si in timpul Campionatului Mondial de fotbal, cand brandurile comercializate de Tuborg au avut un avans de 30% fata de aceeasi perioada din 2005. In urma rezultatelor din primul semestru, compania si-a revizuit estimarile la nivel de cifra de afaceri, mizand pe o crestere de 30%, fata de 25% cat prognozase initial. In 2005, producatorul marcilor Tuborg si Carlsberg a inregistrat o crestere de 40% a cifrei de afaceri, pana la circa 72 de milioane de euro.
"Estimam o crestere de 30% a cifrei de afaceri pentru intregul an, comparativ cu 2005", a declarat Shachar Shaine, presedintele Tuborg Romania.
Potrivit informatiilor companiei, in perioada ianuarie - iunie 2006, cota de piata a companiei a atins 8,7%, cu 30% mai mult decat in primul semestru al anului trecut, in timp ce Tuborg Gold are o cota de piata de peste 50%. "Raspunsul pe care il primim din partea pietei, sub forma cifrelor de vanzari, este o dovada a faptului ca romanii au devenit consumatori mult mai exigenti", a mai spus Shaine.
Compania, care detine o fabrica in apropiere de Bucuresti, este prezenta doar in segmentul premium si superpremium, prin marcile Skol, Holsten, Tuborg, Carlsberg, Guinness si Kilkenny (importate). Anul acesta compania a demarat o investitie care va ajunge la 50 mil. dolari (40 mil. euro) in 2011, care urmareste in principal dublarea capacitatilor de productie. Pana in 2011, capacitatea fabricii va ajunge la 2,3 milioane de hectolitri.
Dupa ce prima etapa de extindere a utilitatilor (sistemul de racire, recuperare CO2, tratamentul apelor reziduale etc.) a fost incheiata, compania a inceput recent constructia celei de-a doua berarii, care sa poata asigura viitoarea crestere a capacitatii de productie. Tuborg finalizeaza, de asemenea, constructia unui centru logistic cu o suprafata de 3,5 hectare.
Cu o crestere de 4,7% a volumelor vandute, piata berii a ramas anul trecut in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004. Piata de bere din Romania este una dintre cele mai competitive din Europa, mai ales ca pietele vestice sunt dominate in general de trei jucatori internationali care controleaza 80% din piata. In Romania, filialele locale ale celor 4 companii multinationale (Heineken, SAB Miller, InBev si Carlsberg) prezente pe piata berii controleaza in jur de 70% din piata. Cei mai importanti jucatori cu capital autohton sunt European Drinks si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO