Companii

Campofrio asteapta vanzari mai mici la inceput de 2010

17.12.2009, 23:08 55

Producatorul de mezeluri Tabco-Campofrio, filiala locala agigantului Campofrio Group, inregistreaza o scadere a vanzarilordin luna iulie a acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anuluiprecedent pe fondul scaderii consumului si al cresteriisomajului.

"In 2009 a existat o scadere accentuata a puterii de cumparare,vizibila din semestrul al doilea. In ceea ce priveste prima parte aanului 2010 consideram ca va aduce vanzari mai mici decat perioadasimilara a lui 2009, insa din august 2010 speram sa avem usoarecresteri in raport cu anul curent", a declarat Alina Pene, directorde marketing al Tabco-Campofrio Romania.

Ovidiu Wencz, directorul general al Tabco-Campofrio, declara inluna august a acestui an ca rezultatele din primul semestru au fostchiar mai bune decat cele inregistrate in aceeasi perioada a anului2008, pe fondul eficientizarii productiei si al reduceriicosturilor cu procente intre 5 si 10%.

Directorul de marketing al companiei sustine insa ca in ceade-a doua jumatate a anului vanzarile companiei au fost afectate decriza economica, deoarece consumatorii au inceput sa reduca treptatcantitatea de mezeluri achizitionata dupa ce au migrat, in primafaza, catre produsele mai ieftine. "Numeroasele promotii facute detoti competitorii, precum si devalorizarea monedei nationale aureprezentat alte provocari pe care le-am intampinat in acest an. Caun paradox, produsele din gama premium isi mentin totusiponderea."

Reprezentantii Campofrio nu au oferit insa informatii privinddinamica vanzarilor.

Gigantul spaniol Campofrio a decis sa investeasca anul acestadoua milioane de euro din surse proprii pentru a moderniza singuraunitate de productie detinuta pe plan local, la Tulcea, cu doarsase luni inainte ca avizul de functionare al acesteia saexpire.

In acelasi timp, spaniolii au renuntat la partea de abatorizaresi la productia de conserve de pate si au majorat ponderea detinutade importuri la 10% in afacerile locale, adica peste trei milioanede euro.

"Campofrio are mai multe directii de dezvoltare, printre carefinalizarea fabricii din Tulcea in urmatoarele saptamani, dar siimbogatirea portofoliului cu alte produse din import, deoarece unavantaj pe care-l ai in momentul in care faci parte dintr-un grupeuropean este acela ca ai acces la multe alte produse dezvoltate incelelalte tari", a spus Pene. Ea a adaugat insa ca ponderea pe careimporturile companiei o vor detine in viitor va depinde de gradulde acceptabilitate al consumatorilor si de puterea de cumparare aacestora.

Un business de 32 mil. euro

Tabco-Campofrio a rulat anul trecut afaceri de 32,5 milioane deeuro, in scadere cu 9,4% fata de rezultatul obtinut in anulprecedent, potrivit datelor Ministerului de Finante. De asemenea,profitul net al companiei s-a diminuat de la 2,8 milioane de euroin 2007 la 0,7 milioane de euro anul trecut, numarul angajatilorinregistrand de asemenea o scadere usoara, potrivit aceleiasisurse. Reprezentantii companiei estimau in primul semestru ostagnare a afacerilor la nivelul anului 2008 pentru finalul acestuian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO