Companii

Campofrio: Taxele de raft ne rup

Campofrio: Taxele de raft ne rup
10.07.2006, 19:02 25

Producatorul de mezeluri Tabco-Campofrio, filiala locala a Campofrio Alimentacion din Spania, a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere de 10% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2005.
"Ritmul de crestere al vanzarilor nu a fost spectaculos in primele luni, in principal pentru ca asistam la o ofensiva puternica a retelelor de key-accounts (marii retaileri, dintre care cei mai puternici sunt hypermarketurile - n.red.) care aduc si o politica extrem de agresiva a taxelor de listare", spune Ovidiu Wencz, director general al companiei.
Hypermarketurile impun o taxa pentru "listarea" marfurilor producatorilor pe rafturile lor, datorita puterii foarte mari de negociere, taxa care variaza in functie de pozitia pe raft si in magazin.
Wencz a precizat ca pentru acest an compania urmareste sa pastreze indicele de profitabilitate de anul trecut. "Vrem sa avem un indice de profitabilitate de 5-8% din vanzarile nete", spune Wencz. Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 40 mil. euro, fata de rezultatul de 33 mil. euro raportat in 2005.
Wencz a precizat ca anul trecut a fost unul dintre cei mai buni de la prezenta Campofrio pe piata locala, situatie datorata atat stabilitatii pietei, cat si investitiilor in marketing si distributie.
Campofrio a renuntat anul trecut la importurile de carcasa de porc, dupa ce dezvoltarea propriilor ferme le-a permis aprovizionarea cu materie prima pe acest segment.
Compania detine doua ferme de crestere a porcilor la Fantanele si Sibioara, in judetul Constanta. Potrivit reprezentantilor companiei, in perioada urmatoare productia locala a celor doua ferme ar putea asigura 40 - 50% din necesarul de carne de porc al firmei. Pentru atingerea acestui obiectiv, directorul general al Tabco-Campofrio spune ca in urmatorii trei ani compania va investi peste 10 milioane de euro, in special pentru dezvoltarea fermelor de productie. La sfarsitul lui 2005, investitiile totale facute de Tabco-Campofrio in ferme se ridicau la 6,4 milioane de euro.
Alaturi de productia proprie, compania va utiliza materie prima furnizata prin parteneriate cu fermierii autohtoni, dar si prin importurile din UE la care compania nu vrea sa renunte definitiv, din motive de profitabilitate. Investitiile in ferme vor fi sustinute si de cresterea capacitatii de procesare. In acest an, compania intentioneaza sa majoreze capacitatea de productie a fabricii de la Tulcea de la 12.500 de tone pe an la 17.000 de tone.
La sfarsitul anului trecut, compania a lansat o gama de produse crud uscate, precum si cateva produse de pui. Compania si-a consolidat pozitia si pe segmentul conservelor de pateu. Portofoliul Campofrio cuprinde peste 100 de produse autohtone, dar si produse de import din Spania. Valorea investitiilor derulate de filiala romaneasca a Campofrio Alimentacion depaseste 20 de milioane de euro, circa 4 milioane de euro fiind alocate in 2005.
Tabco-Campofrio are activitati atat pe segmentul de procesare - afacerea de baza -, dar firma se dezvolta si in business-ul fermier, detinand doua ferme de porci in judetul Constanta. Reprezentantii companiei au spus ca nu doresc sa devina un mare operator pe piata carnii de porc, ci urmaresc consolidarea afacerii de baza.
Anul trecut, piata produselor procesate din carne de porc s-a ridicat la 600 de milioane de euro. Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: Cristim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli.
Singurul jucator care face parte dintr-un grup international este Tabco-Campofrio. Un pachet de 22% din Campofrio Alimentacion este detinut de gigantul american din industria carnii de porc Smithfield.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO