Companii

Capsunarii au inceput sa ridice afacerile cu ciment

Capsunarii au inceput sa ridice  afacerile cu ciment

Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding

28.07.2006, 20:09 24

Muncitorii romani din Spania sau Italia intorsi in tara in prima jumatate a anului au majorat cu 20% vanzarile de ciment ale Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului german Heidelberg, spun reprezentantii companiei.
Cresterea la jumatatea anului este dubla fata de nivelul estimat initial, de circa 10% pentru acest an. Astfel, afacerile grupului german pentru anul curent ar putea depasi 220 de milioane de euro pe cele trei piete pe care activeaza: ciment, agregate si betoane.
"In primul semestru a existat un mare aflux de bani de la muncitorii din strainatate, care au venit de Pasti in tara si au inceput sa-si construiasca case", a declarat pentru Ziarul Financiar Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding. Potrivit unor estimari, circa 1-2 milioane de romani plecati sa munceasca in strainatate se intorc in tara anual cu peste 4 miliarde de euro.
Mai mult, cresterea vanzarilor de ciment din primele sase luni a fost determinata si de investitiile imobiliare, care au avut un ritm de crestere mai accelerat fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"In luna mai, care este luata drept etalon pentru activitatea din intreg anul, s-a inregistrat un varf al vanzarilor, datorita vremii favorabile si cererii masive din constructii", afirma Rohan.
In 2005, afacerile grupului german pe toate cele trei divizii - Carpatcement Holding, Carpat Beton si Carpat Agregate - au ajuns la circa 194 mil. euro, in crestere cu 22% fata de anul precedent, si un profit net de 34,6 mil. euro.
Germanii de la HeidelbergCement impart piata cimentului cu elvetienii de la Holcim si cu francezii de la Lafarge, fiecare avand aproximativ o treime din piata locala, estimata la peste 400 mil. euro pe an.
Consumul de ciment in Romania a fost anul trecut de circa 276 de kilograme pe cap de locuitor, in crestere fata de nivelul de 225 kg in 2003 si de 256 kg in 2004, potrivit datelor prezentate de Carpatcement.
Ritmul anual de crestere este de circa 7-8%, insa odata cu derularea marilor proiecte de infrastructura, precum autostrada Transilvania si Brasov-Bucuresti, piata s-ar putea majora cu 13-15% anual, potrivit reprezentantilor Carpatcement.
Piata romaneasca a cimentului s-a ridicat anul trecut la circa 6,1 milioane de tone de ciment.
Grupul german va investi in 2006 circa 25 mil. euro, fondurile vizand instalatiile care utilizeaza combustibili alternativi, modernizarea fabricii de la Fieni si protectia mediului in cele trei fabrici proprii. In anul 2005, investitiile HeidelbergCement in Romania s-au ridicat la circa 17 milioane de euro. Ca urmare a cresterii de pe piata cimentului, Carpatcement a majorat in 2004 productia de ciment de la 1,7 milioane la 2 milioane de tone.
Operatorul german dispune de o capacitate instalata de 3,1 milioane de tone in trei fabrici. La nivel global, grupul german a raportat in 2004 o cifra de afaceri de 6,9 miliarde de euro si vanzari de ciment de 65 de milioane de tone.
HeidelbergCement este prezent in Romania din anul 1998, cu activitati in productia de ciment, betoane si agregate, prin companiile Carpatcement Holding, Carpat Beton si Carpat Agregate.
Cursa investitorului german a inceput cu achizitia fabricii de ciment de la Bicaz, dupa care au urmat Casial Deva in 2000 (vanduta de austriecii de la Lasselsberger), respectiv fabrica de la Fieni in toamna lui 2002 (cumparata de la Tagrimpex).
Producatorul german de materiale de constructii a intrat in Romania in 1998, iar investitiile sale pana in prezent se situeaza in jurul valorii de 260-270 mil. euro, potrivit ultimelor date disponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO