Companii

Carl Reh Winery: E mai sanatos sa ai un echilibru intre piata interna si export

Carl Reh Winery: E mai sanatos sa ai un echilibru intre piata interna si export

Rodica Capatana, director general al Carl Reh Winery: Afacerea creste constant, insa deocamdata suntem dependenti de achizitia de struguri. Vom continua sa plantam vie, pentru ca avem nevoie de propria materie prima.

18.08.2006, 18:25 217

Rodica Capatana, directorul general al producatorului de vinuri Carl Reh Winery, spune ca nu intentioneaza sa renunte la exporturi, chiar daca vanzarile pe pietele externe au scazut cu 8% in primul semestru din acest an.
"Nu intentionam sa renuntam la exporturi, chiar daca supraproductia din Europa ne afecteaza in acest moment. Vrem sa pastram un echilibru intre piata interna si exporturi, pentru ca e mai sanatos sa ai o iesire, in contextul in care una dintre cele doua piete ar cadea" , spune Rodica Capatana.
Carl Reh Winery, filiala din Romania a producatorului german Carl Reh, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 3 mil. euro, in crestere cu 20% fata de 2005.
"Dupa prima jumatate a anului vanzarile pe piata interna s-au dublat, in timp ce exporturile au scazut cu 8%", spune ea.
Daca in 2001, cand a inceput productia, compania vindea exclusiv pe pietele externe, structura s-a schimbat in ultima perioada, ajungand ca vanzarile pe piata interna sa asigure 40% din cifra de afaceri. Pentru a nu pierde ritmul de crestere, compania s-a orientat si catre importurile de vin, la inceput fiind comercializate pe piata locala marci produse de filiala din Germania.
"Ne-am extins apoi portofoliul cu branduri din Australia pe care le distribuim in exclusivitate. De anul viitor, odata cu disparitia taxelor vamale, vom extinde importurile de vin si ne gandim la branduri din Europa, Chile si Australia", mai spune directorul general al Carl Reh Winery.
Compania produce marcile Val Duna si La Cetate, cea mai mare parte a vanzarilor pe piata locala fiind detinuta de ambalaje de tip bag in box. "E un concept care inca inregistreaza vanzari scazute fata de potentialul pietei, insa incepe sa fie apreciat de consumatorul roman, mai ales ca poate fi gasit atat in HoReCa, dar si in retail", spune ea.
Directorul general al companiei mai spune ca in urmatorii trei ani va investi 3 milioane de euro in plantarea de noi suprafete de vie pentru a-si asigura independenta fata de furnizorii de materie prima.
Carl Reh Winery a derulat pana in pre-zent investitii de 8 mil. euro in sectorul vitivinicol. Pornita ca un birou comercial al producatorului german, compania a investit anual in achizitia de crame, suprafete de teren agricol si utilaje de productie pentru a ajunge la statutul de producator de vinuri.
"Afacerea creste constant, insa deocamdata suntem dependenti de achizitia de struguri. Vom continua sa plantam vie, pentru ca avem nevoie de propria materie prima. Nici cele 300 de hectare pe care le avem in total nu ne asigura independenta deplina, ci doar in proportie de 50%", spune ea. Din cele 330 ha teren cumparate dupa anul 2000, compania a plantat deja 150 ha, urmand sa continue investitiile in plantatii de anul viitor.
"Anul acesta nu am plantat deloc, pentru ca am facut reconversia de la suprafetele ecologice la cele conventionale", spune ea.
Managerul Carl Reh adauga ca a decis sa renunte la suprafetele cultivate ecologic datorita schimbarilor climatice care au facut ca via tanara sa nu reziste fara substante chimice. "Am pornit de la ideea de a face vin ecologic, insa am hotarat sa schimbam strategia, pentru ca obtineam productii foarte mici din cauza vremii nefavorabile", spune Rodica Capatana.
Potrivit informatiilor companiei, anul trecut productia de vin s-a ridicat la 2,5 milioane de litri, fata de 3,5 milioane de litri in 2004, scaderea fiind explicata prin vremea nefavorabila care a afectat piata vinului.
Importurile de vinuri au atins in primele cinci luni 10,6 mil. euro, comparativ cu 1,6 mil. euro in perioada ianuarie-mai 2005.
In aceeasi perioada Romania a importat 330.000 de hectolitri de vin, de aproape 42 de ori mai mult decat in aceeasi perioada din 2005. Exporturile s-au redus la jumatate, potrivit informatiilor Patronatului National al Viei si Vinului.
Piata vinului s-a ridicat anul trecut la circa 350 mil. euro. Principalii jucatori sunt Murfatlar, Vincon Vrancea, Cotnari, si Jidvei, alaturi de care exista o serie de jucatori de dimensiuni mai mici precum Halewood, Vinia Iasi, Vinarte si Cramele Recas.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO