Companii

Carrefour anunţă o creştere a vânzărilor în T2 şi dă primul semnal de revenire a consumului

Carrefour anunţă o creştere a vânzărilor în T2 şi dă primul semnal de revenire a consumului

Carrefour anunţă o creştere a vânzărilor în T2 şi dă primul semnal de revenire a consumului

Autor: Cristina Roşca

14.07.2011, 00:09 1124

Retailerul francez Carrefour, liderul de pe segmentulhipermarketurilor din România, dă prima veste bună pentru comerţulromânesc după o lungă pe­­ri­oadă de scădere, o creştere de 1,4% avânzărilor în termeni comparabili în trimestrul doi, după nouătrimestre consecutive de scădere.

Acesta este cel mai important indicator publicat în raportulgrupului francez pentru că el include vânzările la un număr similarde magazine şi nu ia în calcul expansiunea, singurul factor care aasigurat creşterea retailerilor în anii de recesiune, în care 5mld. euro s-au evaporat din comerţ.

Vânzările Carrefour (hipermarketuri şi supermarketuri) au ajunsla 288 mil. euro în trimestrul doi şi 555 mil. euro în primulsemestru din acest an, cu o reţea de 59 de magazine.

Consumul, motorul economiei în perioada de boom, a ajuns să fiecel care ţine economia în loc după ce exporturile, industria şiconstrucţiile au început să mişte, iar semnele de creştere date deCarrefour arată că şi acest indicator din economie ar putea să îşirevină. Totodată, consumul a dat la rândul său o primă veste bunăîn luna mai, când a crescut lună la lună cu 1,1% comparativ cuaprilie, deşi an la an declinul depă­şeşte în continuare 5%.Creşterea consumului din această perioadă nu mai are la bază însăcreditele ca în perioada de boom, acestea rămânând îngheţate.

Economia a crescut în primele trei luni din acest an cu 1,7%faţă de perioada corespunzătoare din 2010, susţi­nută în principalde industrie. PIB-ul a urcat în aceeaşi perioadă cu 0,7% faţă deultimele trei luni din 2010, aceasta fiind a doua creştereconsecutivă trimestru la trimestru, ceea ce echivalează cu ieşireatehnică a economiei din recesiune. În trimestrul doi economia esteaşteptată să crească însă într-un ritm mai lent decât în primultrimestru.

"RezultateleCarrefour sunt încurajatoare pentru evoluţia pozitivă pe termenmediu şi lung a pieţei, însă nu garantează faptul că toţiretailerii vor obţine creşteri şi rezultate pozitive în următoareaperioadă", crede Adrian Co­măneci, senior project manager alContrast Management Consulting.

Criza financiară a lovit şi afacerile marilor retaileri care auîncercat însă să compenseze prin deschiderea de noi unităţi. Astfeldacă la finalul lui 2008 Carrefour avea 40 de unităţi (21 dehipermarketuri şi 19 supermarketuri), în prezent retailerul deţine59, dintre care 36 de supermarketuri şi 23 de hipermarketuri. Înnoile proiecte francezii au investit peste 60-65 mil. euro,potrivit calculelor ZF. Anul acesta grupul francez a inauguratpatru supermarketuri, însă mai este anunţată deschiderea altor douăhipermarketuri în Bucureşti şi Botoşani şi continuarea expansiuniipe segmentul supermarketurilor, fără a fi precizat un număr deunităţi ce urmează a fi inaugurate.

François Melchior de Polignac (38 de ani), director executiv alCarrefour România, spune că deschiderea de noi magazine contribuieactiv la creşterea cifrei de afaceri a companiei. "Carrefour luptăpentru creşterea puterii de cumpărare a consumatorilor din România,încă din 2001, de la deschiderea primului hipermarket dinţară".

Melchior de Polignac mai spune că alţi factori care auimpulsionat vânzările au fost politica de preţuri extrem deagresivă şi promoţiile.

Francezii de la Carrefour nu sunt singurii retaileri caremizează pe expansiune în România şi crede într-o revenire aconsumului.

În primele şase luni ale anului şapte dintre cele 15 reţele dinretailul modern au investit circa 100 de milioane de euro pentru adeschide 45 de magazine, în pofida faptului că în primele luni aleanului consumul şi-a continuat declinul cu peste 5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO