Companii

Carrefour: Produsele la promotie au fost marii castigatori ai Sarbatorilor de iarna

Carrefour: Produsele la promotie au fost marii castigatori ai Sarbatorilor de iarna
07.01.2009, 18:58 30

Compania franceza Carrefour, cel mai mare operator de hipermarketuri dupa cifra de afaceri, a declarat ca vanzarile de Sarbatori au depasit varful de incasari din perioada similara din 2007, fara a comunica insa rata de crestere. "In numar comparabil de magazine, vanzarile din decembrie au fost mai mari fata de cele din ultima luna a lui 2007, previziunile noastre fiind realizate. Nu au fost diferente foarte mari fata de anul precedent. Am remarcat insa interesul din ce in ce mai mare pentru ofertele promotionale", a afirmat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania. Ultima luna din an aduce retelei franceze vanzari cu 50% mai mari fata de o luna normala, potrivit datelor furnizate de reprezentantul companiei, care nu a dorit sa precizeze valoarea bonului mediu de casa in luna decembrie. Majoritatea operatorilor de hipermarketuri activi in Romania prognozau la inceputul lui decembrie cresteri de vanzari in ultima luna din an fata de aceeasi perioada din 2007, in ciuda inrautatirii situatiei economice globale si a influentelor negative venite din exterior. Retailerii mizeaza inca pe sectorul bunurilor de larg consum, care si-ar putea continua cresterea in acest an, insa intr-un ritm mai redus. In T3, cheltuielile pentru achizitionarea de produse alimentare au inregistrat o scadere usoara fata de T2, arata datele Institutului National de Statistica publicate recent. Suma medie alocata de o familie pentru cumpararea produselor alimentare a fost in perioada iulie - septembrie de 423 lei, in scadere cu 0,48% fata de aprilie - iunie, si a reprezentat circa 36% din totalul cheltuielilor de consum ale unei familii. Pana in acest moment, doar reteaua Selgros Cash & Carry Romania, detinuta de grupul german Rewe, a comunicat rata de crestere a vanzarilor in decembrie fata de ultima luna din 2007, aceasta fiind de circa 10%. Reteaua Carrefour a trecut pragul de vanzari de un miliard de euro in 2008, potrivit estimarilor anterioare ale companiei. In primele noua luni ale anului trecut, vanzarile retailerului in Romania au inregistrat o crestere organica (in numar comparabil de magazine) de 8,7% fata de perioada similara din 2007.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO