Companii

Carrefour reformeaza comertul cu primul hypermaket din provincie

21.10.2004, 00:00 127



Grupul francez Carrefour a investit 20 milioane de euro in deschiderea primului supermarket din provincie. "Vrem sa ajungem la aproximativ 15 magazine la orizontul anului 2010 care vor fi amplasate in Bucuresti si in orasele mari din provincie", a declarat Jean Michel Arlaur, directorul general al grupului Hyparlo, cel care detine managementul companiei Carrefour Romania.





La noua luni, 160 mil. euro cu trei magazine



Compania este un joing-venture intre grupul francez Carrefour si Hyparlo, unul dintre principalii sai francizati. Compania detine in prezent trei magazine situate in Bucuresti. Cele trei magazine au realizat in primele 9 luni ale anului o cifra de afaceri de 160 milioane de euro, in crestere cu 117% fata de aceeasi perioada a anului trecut, care era operational cu un singur magazin.



"Este normal ca cifra noastra de afaceri sa inregistreze un ritm mare de crestere, avand in vedere ca din 2004 am inceput sa deschidem cate doua magazine pe an", a precizat Francois Olivere, directorul executiv Carrefour Romania. La inceputul acestui an, oficialii companiei estimau o dublare a cifrei de afaceri fata de nivelul de anul trecut. Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, compania a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de aproximativ 118 de milioane de euro.



In plus, anul 2004 va permite companiei sa treaca pe profit pentru prima data de la venirea pe piata romaneasca. De anul trecut compania incepuse deja sa aiba un rezultat operational echilibrat.



Magazinul deschis pentru public astazi la Brasov are o suprafata de 19.000 mp, din care suprafata de vanzare este de 8.000 mp.



"Este cu putin mai mic decat hypermarketul Carrefour Orhideea, care are 8.300 de metri patrati, dar investitia a fost mai mica", a spus Francois Olivere. El spune ca in timp ce un hypermarket din Bucuresti costa 30 de milioane de euro, investitia de la Brasov a fost de 20 de milioane de euro. "Am lucrat cu companii de constructii locale, iar valoarea terenului a fost mai mica decat in Bucuresti, ceea ce ne-a dus la un pret final mai mic", a mai spus directorul executiv Carrefour Romania.



Hypermarketul de la Brasov este primul care este condus de o echipa formata in intregime din romani.



"Extinderea grupului german Metro in afara Bucurestiului s-a petrecut prin deschiderea unui magazin la Brasov. Grupul Selgros a intrat pe piata romaneasca prin deschiderea unui magazin la Brasov. Si noi am ales Brasovul pentru a deschide primul magazin din provincie", a declarat Mihai Dragomir, directorul hypermarketului Carrefour din Brasov.



La inceputul saptamanii viitoare, in apropierea hypermarketului Carrefour va fi deschis si un magazin Cash&Carry al grupului german Metro, in urma unei investitii de 15 milioane de euro. In prezent, tot in aceasta zona, situata la iesirea din orasul Brasov spre Bucuresti, se mai afla un magazin de mobila al grupului Mobexpert, un magazin de bricolaj Praktiker. In urmatoarea perioada va aparea si un magazin de bricolaj Bricostore, dar si un magazin Mobexpert de mare suprafata, care va lua locul celui existent.





Daca Grenoble are 8 hypermarketuri, de ce n-ar avea si Brasovul?



Numarul de magazine ar putea parea mare, avand in vedere cei 300.000 de locuitori ai orasului.



"Grenoble, adica un oras din Franta apropiat ca dimensiune de Brasov, are 7-8 hypermarketuri si magazine cash&carry", a spus Jean Michel Arlaur.



Pentur moment, un grup concurent direct al Carrefour oe segmentul hypermarketurilor este un alt grup francez, Cora, care detine un magazin situat in zona de est a orasului Bucuresti, si are in dezvoltare un altul in zona de vest.



"Mai avem nevoie de doua magazine pentru a acoperi complet Bucurestiul. Acestea vor fi situate in nordul si sudul orasului", a conchis Francois Olivere.





Carrefour Galati, un parteneriat public privat



"Primul magazin a fost deschis pe un teren al nostru. Aceasta este varianta cea mai simpla de dezvoltare. Magazinul din Orhideea a avut la baza un proiect dezvoltat nu de noi, ci de grupul Vinci", explica Francois Olivere. El spune ca urmatorul proiect afat in desfasurare la Galati, va fi un parteneriat public-privat. "Vom incerca orice modalitate pentru a putea ajunge cat mai repede la numarul de magazine pe care il dorim pentru piata romaneasca, fie ca este vorba de un proiect pe un teren propriu, un proiect desfasurat de o alta companie sau chiar un parteneriat public-privat". ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO