Companii

Ce lipsea Iasi-ului: un magazin cu costume de 500 $

13.12.2001, 00:00 50



La Iasi va fi inaugurat luni un magazin cu haine clasice pentru barbati aduse de la cateva din cele mai mari case de moda din lume: Gianfranco Ferre, Trusardi, Gucci, Calvin Klein, Giani Versace si Cerutti.

Initiatorul afacerii afirma ca va acoperi o cerere care nu era deloc satisfacuta pana acum: oamenii de afaceri care dau oricat sa fie bine imbracati.

Magazinul, situat in Complexul Iulius Mall, se adreseaza in primul rand oamenilor de afaceri, dupa cum sustine Relu Fenechiu, director al grupului Fene Iasi, proprietarul magazinului.

"Chiar in situatia sociala actuala, exista un segment important care isi cumpara costume, camasi, cravate sau curele din Occident, unii mergand special pentru asta. Aducand la Iasi ceea ce oamenii de afaceri cauta in alta parte, acoperim practic un segment de piata inexistent", a declarat Fenechiu.

Investitia necesara pentru deschiderea magazinului Massimo se ridica la peste 130.000 de dolari, din care 100.000 reprezinta valoarea marfurilor ce urmeaza a fi expuse.

Patronul grupului Fene sustine ca pretul unui costum de haine se va situa in jurul a 500 de dolari, adica "jumatate din pretul care se practica in Occident". Fenechiu mai afirma ca hainele vor fi aduse in serii mici, insa modelele vor fi din colectiile actuale.

"Se vor gasi cate trei costume pentru dimensiuni uzuale, la fiecare dintre marcile expuse. Modelele prezentate nu vor mai fi aduse niciodata in magazin, urmand ca pe parcurs sa apara altele noi", a explicat patronul magazinului.

"Consider ca este un magazin unic in Romania. Nu am mai auzit sa mai fie asa ceva, iar creatorii de moda mi-au confirmat acest lucru", a spus Fenechiu. Un alt magazin Massimo va fi deschis anul viitor si la Timisoara, dupa care urmeaza a fi "atacate" si alte mari orase ale tarii.

Fene Grup Iasi cuprinde o firma de constructii si instalatii, o societate (La Roca) prin care sunt importate materiale de constructii (gresie, faianta si obiecte sanitare), precum si un supermarket.

Pana acum, Grupul Fene a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ trei milioane de dolari, sensibil egala cu cea realizata in 2000.

"Nu sunt multumit de rezultatele afacerilor din acest an si nu ma jenez sa recunosc acest lucru. Am avut mari probleme la inceputul anului si eram cat pe ce sa abandonez lupta", a declarat Fenechiu.

El a explicat ca a fost uimit de modul "elegant" in care a fost scos din cursa de la toate licitatiile pentru constructii, adaugand ca "nu este corect ca organizatorii licitatiilor de oferte sa invite numai anumite firme, dupa criterii numai de ei stiute".

Din acest motiv, grupul Fene si-a reorientat in a doua parte a anului 2001 catre clienti privati, odata cu abordarea unei noi strategii de marketing, inclusiv printr-o promovare agresiva in presa locala.

"Aceasta noua atitudine a dat roade, iar clientii, majoritatea privati au ales calitatea si promptitudinea executiilor in constructii, inaintea unor interese", a adaugat Fenechiu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24