Companii

Ce spune Marius Ghenea despre exitul din businessul de cafenele

Ce spune Marius Ghenea despre exitul din businessul de...
09.01.2014, 18:25 1452

Antreprenorul Marius Ghenea, care controlează şi conduce unul dintre principalii rivali ai eMag din retailul IT&C, spune că a renunţat pentru a doua oară la afacerea cu cafenele la nici un an după ce spunea că doreşte să testeze o nouă reţetă deoarece este un business care “necesită investiţii mari şi care are probleme operaţionale greu de manageriat”. El adaugă că a ieşit din afacerea Testa Rossa anterior închiderii localului din centrul vechi, însă nu precizează cui a vândut şi nici când.

“Eu am ieşit din afacere de ceva timp, şi nu stiu exact care mai este situaţia acolo. Decizia mea de a ieşi din acest business a fost bazată pe constatarea că în acest domeniu de afaceri este nevoie de antreprenori şi investitori care să fie implicaţi în mod direct şi personal, care să aibă experienţă specifică. Eu personal nu am experienţa necesară şi deci nu aş fi putut adăuga valoare afacerii mai mult decât finanţările propriu-zise.”

El mai spune că a decis pentru 2014 să se concentreze pe afacerile de bază, deoarece a constatat că este implicat în prea multe proiecte diferite în acelasi timp, ceea ce înseamnă un consum mare de timp şi de resurse. “În viitor nu planific să reintru în această verticală, am ajuns în timp la concluzia că este un business foarte greu scalabil, cu investiţii mari şi cu probleme operaţionale greu de manageriat, mai ales pe partea de cash.”

La începutul lui 2012 Ghenea a revenit pe piaţa cafenelelor cu brandul Testa Rossa după mai bine de trei ani de pauză. Omul de afaceri şi-a încercat astfel din nou norocul cu o unitate în centrul istoric al Capitalei, principalul pol de atracţie pentru jucătorii din domeniul restaurantelor, cafenelelor şi barurilor.

El spunea atunci că vine cu un concept nou - Testa Rossa Caffebar & Network Lounge Bar & Club – unde clienţii au posibilitatea să vină şi la cafenea, dar şi pentru a lua masa şi nu în ultimul rând pentru a petrece seara şi noaptea în Network Club, aflat la subsolul cafenelei. Localul, amplasat pe două etaje în clădirea din strada Şepcari numărul 22, în spatele Hanului lui Manuc, a necesitat o investiţie de 500.000 de euro. La nici un an antreprenorul a închis localul şi până la închiderea ediţiei nu a răspuns solicitării ZF privind motivul pentru care a renunţat din nou la acest business.

În centrul vechi există potrivit ultimelor date deţinute de ZF aproape 170 de localuri, în uşoară scădere faţă de începutul anului. Printre localurile închise alături de Testa Rossa se numără şi Interbelic, Oscar’s Pub şi The Gin Factory. Jucătorii din piaţă spun că în centrul vechi 40-50% dintre localuri se închid anual pentru a se deschide altele în locul lor.

Omul de afaceri Marius Ghenea, care şi-a dezvoltat businessul mizând pe retailul online, a închis primele cafenele Testa Rossa în toamna lui 2009 la circa un an după ce a intrat în acest business. Până la momentul respectiv antreprenorul deschisese unităţi în centrele comerciale Libery Center şi Băneasa Shopping City din Capitală, în care investise 450.000 de euro. Când a decis închiderea cafenelelor din mall Ghenea anunţa că vrea să caute spaţii stradale pentru acest concept adus în franciză în România. Planurile nu s-au concretizat decât trei ani mai târziu.

Ghenea conduce şi controlează unul dintre cele mai mari grupuri din retailul online IT&C, principalul concurent al liderului eMag. El are în portofoliu companii precum Fit Distribution şi PC Garage. Lanţul de cafenele Testa Rossa a fost fondat acum 19 ani ca subsidiară a Handelshaus Wedl, o companie din industria cafelei cu o istorie de circa un secol.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24