Companii

Ce vrea Ghosn de la Dacia - profit si exporturi mai mari

26.05.2005, 20:02 25

Privire patrunzatoare, atentie la orice fel de detaliu, retinere in a da cifre, dar si relaxare. Carlos Ghosn, presedintele grupului francez Renault, unul dintre cei mai in voga manageri din lume dupa ce a salvat de la faliment compania nipona Nissan, a bifat in pasaportul sau si Romania.c

24 de ore i-au fost de ajuns lui Ghosn sa isi faca o prima impresie despre ceea ce poate sa ofere Dacia, si implicit, Romania pentru Renault. Dar si despre Logan: el a fost singurul dintre oficiali care a plecat de la conferinta in noul produs al Renault.

"Daca ar fi sa schimb ceva in strategia Dacia as mari exporturile, atat de masini, cat si de piese de schimb si colectii. Am aflat ca infrastructura portuara din Constanta are anumite probleme mai ales in ceea ce priveste cresterea volumului", spune ferm convins Ghosn. Tot el vine si cu solutia pentru aceasta problema - "Ne vom adresa autoritatilor pentru a dezvolta infrastructura".

Pentru cineva care a stat mai putin de o zi in Romania afirmatia poate parea exagerata, insa cand vine vorba de Carlos Ghosn, exactitatea este cuvantul de ordine.

"Nu voi face comentarii privind volumul de masini Logan care se vor vinde in 2010 (aluzie la faptul ca Louis Schweitzer, fostul presedinte al Renault, a anuntat o crestere a numarului de masini Logan estimate a fi vandute la orizontul anului 2010 de la 500.000 de unitati la 700.000 si ulterior un milion - n. red.). Nu voi anunta cifre fara a avea argumente solide, planuri de actiune si strategii bine definite", explica Ghosn, cu o privire la fel de patrunzatoare.

Prima zi de vizita in Romania i-a fost de ajuns noului sef al Renault sa puncteze principalii piloni ai grupului francez in Romania.

Fabrica de la Pitesti, platforma industriala unde sunt implantati furnizorii traditionali ai Renault, precum si reteaua comerciala, toate au fost bifate de Ghosn pe parcursul unei singure zile.

Surprinzator, cel supranumit "cost killer" pentru abilitatea sa de a taia in carne vie costurile pentru cresterea profiturilor, nu a mentionat nici un element de cost ce ar putea fi "ucis" la Dacia.

"Profitul este scopul oricarei activitati, permitand existenta companiei. Sunt convins ca Dacia va dura in timp", spune la fel de convins Ghosn dupa ce ii priveste pe Francois Fourmont, directorul general al Dacia, si pe Luc Alexandre Menard, presedintele Dacia.

Intr-adevar, cei doi au anuntat pe parcursul ultimilor ani ca o data cu lansarea comerciala a modeului Logan, Dacia va incepe sa faca profit. In plus, anul acesta Dacia va intra, potrivit managerilor sai, in randul companiilor cu peste un miliard de euro cifra de afaceri.

Dincolo de rezultatele pe care i le-au prezentat managerii Dacia si chiar si cei din reteaua de concesionari cu care a discutat mult de doua ore intr-una din salile de sedinte ale dealerului bi-marca (Renault si Dacia) Meridian Vest, Ghosn a remarcat si o alta particularitate a uzinei de la Pitetti.

"Domnul Fourmont (directorul general al Dacia - n. red.) are probabil fabrica cu cele mai multe femei din cadrul grupului Renault, aproximativ 36% din angajati reprezentand personal feminin". Ghosn nu a precizat insa daca acest procentaj este unul bun sau dimpotriva, indica faptul ca productivitatea are de unde sa creasca.

Vizita lui Ghosn se inscrie in cadrul programului de "informare pe teren" pe care noul sef al Renault il desfasoara in aceasta perioada in centrele grupului din intreaga lume, dupa ce a preluat functia de presedinte al grupului, la inceputul lunii mai.

"Important este faptul ca am intalnit oameni mandri la Dacia. Toti sunt mandri de ceea ce fac si se implica in ceea ce fac", mai spune Ghosn.

Venind din partea unui francez nascut in Brazilia care a lucrat ani buni in Statele Unite si a cunoscut consacrarea ca manager in Japonia, afirmatia ar putea fi considerata un compliment.

Dincolo de aceasta afirmatie, Ghosn spune ca nu are de gand sa renunte la producatorul local de automobile, Dacia, mai ales in contextul rolului tot mai important pe care grupul francez il acorda programului Logan.

"Clientii vor pe zi ce trece calitate mai mare si preturi tot mai mici. Noi trebuie sa fim insa foarte buni la reducerile de costuri".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO