Companii

Cele două feţe ale sărbătorilor pascale în viziunea retailerilor

Cele două feţe ale sărbătorilor pascale în viziunea retailerilor

Autor: Ioana Mihai-Andrei

14.04.2012, 13:27 547

600% este creşterea vânzărilor în perioadele de post pentru mezelurile şi pateurile fără carne din portofoliul CrisTim, unul dintre cei mai mari procesatori de carne de pe piaţa românească.

16 produse are compania special pentru perioadele în care consumatorii evită alimentele "de dulce", cele mai vândute din această categorie fiind pateurile.

"În postul Paştelui din acest an, vânzările au fost mai mari cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", declară Mihaela Crăciun, brand manager în cadrul grupului CrisTim, care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 83 de milioane de euro, previziunile pentru anul în curs fiind de creştere cu 30%. Totuşi, punctează reprezentanta CrisTim, tendinţa pieţei pentru produsele vegetale este "relativ liniară, fiind produse sezoniere".

Totuşi, pentru cumpărătorii care preferă alimentele fără carne, compania are în ofertă pe tot parcursul anului şase produse, din categoriile pate, salam, parizer, crenvurşti şi burger.

De-a lungul ultimilor ani, "oferta pe acest segment a crescut foarte mult", spune Andreea Mihai, director de marketing în cadrul Carrefour România. Prin urmare, şi numărul de produse de pe rafturile magazinelor reţelei a crescut, cele mai mari rulaje fiind înregistrate de pateurile vegetale, soia şi preparatele gastronomice, spune reprezentanta Carrefour, companie care operează 25 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri şi 3 francize. Vânzările Carrefour în România au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro (include TVA).

În perioadele de post, de pe rafturile magazinelor cel mai repede pleacă produse specifice, precum margarina, şniţelele vegetale sau băuturile pe bază de soia, punctează Adina Tîmplaru, head of corporate communications, Metro Cash & Carry România.

Desigur, adaugă ea, lista se completează cu alimente de bază, ca orezul sau pastele fără ou, dar şi cu miere, fasole sau dulciuri precum halvaua, napolitanele sau biscuiţii. Citiţi mai mult despre cele două feţe ale sărbătorilor de Paşte pe www.businessmagazin.ro


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO