Companii

Cele mai vandute zece medicamente detin 12% din piata farma, pe o reteta de 219 mil. euro

Cele mai vandute zece medicamente detin 12% din piata farma, pe o reteta de 219 mil. euro

Click pentru imaginea intreaga

15.11.2007, 18:13 135

Produsul cu cele mai mari vanzari a fost Neorecormon al companiei elvetiene Hoffmann La Roche care a inregistrat in acest interval venituri de 37,5 mil. euro si o cota de piata de 2,1%. Medicamentul este folosit in tratamentul anemiilor pacientilor care sufera de cancer renal. In top urmeaza Pegasys, produs tot de Hoffmann La Roche, care este utilizat in tratamentul hepatitei.
Aproximativ 10% din populatia Romaniei sufera de hepatita virala B si C, potrivit ultimelor date disponibile. Cu vanzari de 22,9 mil. euro pe locul trei se situeaza Preductal din portofoliul Servier, indicat in afectiunile cardiovasculare. Segmentul medicamentelor cardiovasculare este de altfel cel mai mare segment al pietei farmaceutice, si a atins valoarea de 360 mil. euro in intervalul octombrie 2006-septembrie 2007, in crestere cu 16,6% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Rata de crestere a sistemului cardiovascular a devansat-o pe cea a intregii piete, de 14,8%.
Dintre medicamentele cu vanzari importante in top urmeaza Augmentin, Nurofen, Zyprexa, Prestarium, Tertensif, Algocalmin si Detralex. Primele zece medicamente ca vanzari din Romania au adunat venituri de 218,7 mil. euro, respectiv 12,2% din piata farmaceutica.
Intreaga piata de medicamente a atins 1,4 mld. euro in primele noua luni ale anului, in crestere cu 14% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Trimestrul trei a fost cel mai slab din aceasta perioada, avansul fiind de numai 4,5% comparativ cu aceeasi perioada din 2006.
Jucatorii din piata estimeaza ca ultimul trimestru se va mentine pe un trend ascendent, ceea ce va crea premisele ca la nivelul intregului an sa se inregistreze un ritm de crestere de 15-20%.
La nivelul grupelor terapeutice, cele mai mari avansuri le-au avut medicamentele destinate sistemului respirator (plus 23,6%), sistemului musculo-scheletic (plus 23,4%) si dermatologicele (plus 21,4%). Cegedim precizeaza ca datele furnizate estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.

A&D Pharma: Vom avea operatiuni pe cinci piete in cinci ani
Compania farmaceutica A&D Pharma, care grupeaza distribuitorul Mediplus si lantul de farmacii Sensiblu, are in vedere ca in urmatorii cinci ani sa-si extinda operatiunile pe cinci piete din regiune. "Extinderea se va face gradual. Nu vom intra pe toate pietele in primul an, dupa cum nici nu vom astepa ultimul an pentru a face acest lucru", a spus Dragos Dinu, CEO al A&D Pharma, prezent la Congresul PharmaBusiness. Grupul s-a listat anul trecut pe Bursa din Londra printr-o oferta publica initiala in urma careia actionarii au strans peste 130 mil. euro. "Pentru A&D Pharma, listarea a fost decizia potrivita la momentul potrivit", a spus Dragos Dinu. El a adaugat ca daca situatia de pe pietele financiare ar fi fost cea de astazi, probabil ca actionarii ar fi renuntat la listare.

Pfizer vizeaza cresterea vanzarilor cu 16% in 2008
Compania farmaceutica Pfizer estimeaza o crestere cu 16% a vanzarilor pe piata locala in 2008, la 125 mil. dolari, in urma lansarii de noi produse si intensificarii activitatii pe sectorul spitalelor, a declarat directorul de marketing al Pfizer Romania, Gabriela Bodea. "Ne propunem ca in anul 2008 sa castigam doua locuri in clasamentul companiilor farmaceutice de pe piata romaneasca, pana pe pozitia a patra. Pentru aceasta evolutie ne vom intensifica activitatea pe segmentul spitalelor, unde pana acum trei ani, am fost pe prima pozitie, si de asemenea, vom lansa patru noi produse pe piata din Romania", a spus Bodea. "Pentru acest an vom atinge tinta de vanzari stabilita initial, de 105 milioane de dolari", a aratat Bodea.

Grupul ungar Richter isi pune brandul pe toate farmaciile cumparate
Gedeon Richter Farmacia, divizia locala de retail a grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter, va fuziona prin absorbtie cu toate farmaciile achizitionate, potrivit anuntului publicat in Monitorul Oficial. Datele de la Registrul Comertului arata ca Gedeon Richter Farmacia este actionar la peste 80 de societati. Numele noii retele de retail este Farmacia Richter. La nivelul pietei romanesti, Gedeon Richter are o structura integrata, productie, distributie si respectiv retail. Grupul a intrat pe plan local in 1998, odata cu achizitia fabricii Armedica din Targu-Mures. Ulterior, compania a devenit, prin achizitii, unul din principalii jucatori atat in distributie, cat si in retail. La nivel de distributie, in urma unor tranzactii de circa 30 mil. euro, Gedeon si-a adjudecat 7% din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO