Companii

Centrofarm a trecut pe pierderi in primul semestru, la afaceri in crestere cu 72%

10.09.2008, 13:43 18

Veniturile retelei de farmacii Centrofarm Bucuresti au crescut de 2,3 ori in primele sase luni, la 76,58 milioane de lei (21,2 mil. euro), in principal ca urmare a vanzarii catre actionarul majoritar, Generalcom Bucuresti, a unor active de 22,3 milioane de lei, potrivit raportului semestrial al firmei transmis Bursei. Activele vandute aveau o valoare contabila de 19,1 milioane de lei. Firma a consemnat in primul semestru pierderi de 2,9 milioane de lei, fata de profitul de 1,6 milioane de lei din aceeasi perioada a anului 2007. In intervalul ianuarie-iunie din 2007, Centrofarm a raportat venituri totale de 33,38 milioane de lei. Afacerile firmei au crescut cu 72%, in perioada analizata, la 46,89 milioane de lei, dupa ce in primul semestru din 2007 cifra de afaceri s-a situat la 27,26 milioane de lei. Centrofarm a consemnat cheltuieli de 79,5 milioane de lei, in primele sase luni, de 2,5 ori mai mari decat nivelul inregistrat in aceeasi perioada din 2007. Firma detine o retea de 33 de farmacii, dintre care 90% functioneaza in Bucuresti. Cei mai importanti competitori ai Centrofarm pe piata de profil sunt lanturile de farmacii Sensiblu, Help Net, Dona, Catena si City Pharma. Potrivit celor mai recente raportari, principalii actionari ai firmei sunt Generalcom Bucuresti, care controleaza 74,06% din capital, si Fondul Proprietatea, cu 17,3% din titluri. Actiunile Centrofarm se tranzactioneaza pe piata Rasdaq, iar cea mai recenta tranzactie a avut loc in sedinta de vineri, cand cotatia a stagnat la 8,3 lei pe unitate. Capitalizarea bursiera a firmei se ridica la 54,45 milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO