Companii

Centrofarm si-a revazut de 33 de ori bugetul din acest an. „E deja un film”

Centrofarm si-a revazut de 33 de ori bugetul din acest an. „E deja un film”

Dorin Catana, directorul general al retelei Centrofarm: Anul acesta a fost ceva fantastic. Fiecare modificare a cursului de schimb sau legislativa atragea noi schimbari. Modificam cursul de schimb la 4,3 lei pentru un euro, obtineam un rezultat. Vedeam ca euro creste, ne duceam la 4,5 lei aveam alt rezultat. Trebuia sa ne uitam din nou la cheltuieli.

29.09.2009, 23:25 57
"Am negociat cu furnizorii discounturi pentru deschiderile defarmacii, am revazut cheltuielile la nivelul consumabilelor sine-am uitat si la bugetul de marketing. Salariile sunt singuruldomeniu unde nu am umblat", a spus Dorin Catana, directorul generalal companiei.
Centrofarm opereaza 60 de farmacii, din care jumatate inmalluri, si angajeaza circa 500 de oameni. Majoritatea locatiilorsunt inchiriate, iar dupa negocieri derulate in doua etape de lainceputul anului a obtinut reduceri in medie de circa 25% achiriilor. In cateva dintre locatiile din malluri firma nu platestechirie deloc.
"In acest fel incercam sa diminuam pierderile. A fost singurasolutie pentru a nu inchide locatiile respective", afirmaCatana.
Cresterile s-au temperat
In prima jumatate a acestui an, Centrofarm a raportat ocifra de afaceri in crestere cu 46% fata de perioada similara aanului trecut, insa in ultimele luni avansul s-a temperat.
"In septembrie vanzarile au mers mai slab. Ne asteptam la ocrestere de 6%, dar a fost de sub 1% (fata de august - n.r.),astfel ca am fost luati prin surprindere", a mai spus Catana. Eladauga faptul ca nu exista o explicatie unitara pentru acest reculal vanzarilor, fiecare unitate venind "cu alta varianta". "Au fostsi scaderi ale traficului, si ale mediei pe bon", spune sefulCentrofarm.
De la inceputul anului, Centrofarm a inchis trei unitati, insaare alte unitati sub supraveghere.
Pe de alta parte, compania are in vedere alte trei deschideri.Compania care lucreaza in aceasta perioada, la bugetul anuluiviitor, spune ca in 2009, bugetul de venituri si cheltuieli a ajunsla varianta numarul 33. Cu toate acestea, pragul initial devenituri va fi cu 10% sub estimarile initiale.
"Anul acesta a fost ceva fantastic. Fiecare modificare acursului de schimb sau legislativa atragea noi schimbari. Modificamcursul de schimb la 4,3 lei pentru un euro, obtineam un rezultat.Vedeam ca euro creste, ne duceam la 4,5 lei aveam alt rezultat.Trebuia sa ne uitam din nou la cheltuieli. Se luau masuri lanivelul Ministerului Sanatatii cu impact direct asupra noastra,revedeam din nou bugetul. Orice 1% modificat poate insemna milioane(de lei - n. red.)", a mai spus Catana.
Bugetul retelei aferent anului viitor ar putea fi gata inoctombrie-noiembrie. Seful Centrofarm nu a dorit sa ofere detaliilegate de bugetul pe 2010.
"Bugetul de venituri si cheltuieli a devenit ca un organismviu, care traieste, are viata lui. E deja un film", mai spuneCatana.
Certitudini putine
El este reticent in a face previziuni pentru ultimul trimestrual anului sau pentru 2010, insa spune ca cea mai mare temere pecare o are este legata de blocajul platilor din partea CaseiNationale de Asigurari de Sanatate (CNAS).
"Cine poate sti ce va fi in trimestrul patru? Exista riscul sase blocheze piata. Exista un cerc vicios: noi nu primim baniideoarece casele de asigurari nu platesc, mai departe noi nu platimdistribuitorii, care nu pot sa mearga mai departe la producatori",a spus reprezentantul Centrofarm. In 2008, Centrofarm a introdusdoua marci proprii de produse, Paracetamol Centrofarm siCentralgin, iar anul acesta Maxi Life, o gama de suplimentenutritive. De ce au introdus aceste produse?
"Este vorba in primul rand de diversificare, apoi de o marjaproprie pe care o puteam stabili, de faptul ca bugetul de marketingeste mai scazut si ne putem promova indirect", a continuatel.
Concomitent cu extinderea Centrofarm, Catana, coordoneaza sidezvoltarea businessului Plafar, cele doua firme avand acelasiactionar majoritar, omul de afaceri portughez Alain Bonte. Anultrecut, Plafar a avut o cifra de afaceri de circa 2 mil. euro, iarpentru 2009 targetul a fost stabilit la 3 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO