Companii

Centrul auto de lux din Pipera va genera un sfert din businessul PIA în 2013

Foto Silviu Matei

Foto Silviu Matei

Autor: Bogdan Alecu

20.10.2013, 19:32 441

Cifra de afaceri a Porsche Inter Auto, divizia de retail auto a Porsche Holding pe piaţa locală, este estimată în acest an la 131 mil. euro, în scădere cu 16% comparativ cu anul anterior, când s-a atins un nivel de 156 mil. euro, potrivit oficialilor companiei. Nivelul businessului din acest an este aferent unui volum de vânzări de 5.300 de autoturisme noi, volum la care a contribuit şi deschiderea centrului pentru mărci de lux din Pipera.

„Spre deosebire de tendinţa generală a pieţei, segmentul premium rămâne relativ stabil şi va fi primul care îşi va reveni. Porsche Pipera a încheiat primele 6 luni de activitate cu o cifră de afaceri de aproape 15 mil. euro“, a spus Dana Cortina, directorul general al Porsche Inter Auto.

Porsche Pipera 2 este cel mai mare centru auto destinat mărcilor premium din Europa, în cadrul căruia sunt comercializate brandurile Audi, Bentley, Lamborghini şi Porsche şi care include atât service, cât şi comercializarea de maşini second-hand. Din luna mai şi până în prezent Porsche Pipera a comercializat 500 de automobile, reprezentând deja aproape 10% din vânzările PIA din acest an. Mai mult, în condiţiile în care la şase luni centrul a generat afaceri de 15 mil. euro, pentru întreg anul acesta ar putea reprezenta  aproape un sfert din cifra de afaceri pe 2013 a Porsche Inter Auto.

Investiţia în acest centru a fost de 15 milioane de euro. Odată cu deschiderea centrului, PIA a închis dealerul Porsche Aviaţiei de pe b-dul Barbu Văcărescu în care se comercializau mărcile Skoda şi Seat, acestea fiind mutate în cadrul Porsche Nord.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.10.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO