Companii

Chevrolet Epica: confort "automat" de business

Chevrolet Epica: confort "automat" de business

Click pentru imaginea marita

12.09.2008, 15:47 62

 

Un sedan ce se apropie de gama premium, dar se mentine in gama medie de preturi.

Aceasta a fost tinta Chevrolet cand a introdus o transmisie automata in echiparea modelului Epica, destul de bogata in optiuni. Pentru ca modelul fost lansat in urma cu doi ani, producatorul a trebuit sa aduca o transformare care sa aduca un plus de confort in rulajul zilnic al unui eventual client pentru un sedan considerat premium, dupa dotarile disponibile.

Astfel, tintind catre executivii cu o predilectie spre motorizari cu transmisie automata, fara prea mare stres cand vine vorba de traseele cotidiene, unde spre exemplu in Bucuresti o stationare de doua ore in trafic are urmari la nivelul articulatiilor genunchilor, GM a montat o cutie automata cu sase trepte, disponibila pe toate motorizarile din gama, de 2,5 litri sau 2 litri benzina si 2 litri diesel.

In cazul modelului testat, cu un propulsor diesel de 150 CP, obtinuti cu ajutorul unui turbocompresor cu geometrie variabila, transmisia a dus si la scaderea consumului la 7,6 litri/100 de km, in conditiile in care masa autovehiculului depaseste 1.500 de kilograme. In plus, este capabila de o acceleratie de 9,7 secunde la 100 km/h, de o viteza maxima de 200 km/h, si toate acestea din cauza unui cuplu motor de 320 Nm. Toate aceste date reprezinta o oferta bine prezentata la masa concurentei, formata din exemple precum Citro'n C5 sau Skoda Octavia, la care adaugam si un pret de pornire de 22.900 de euro, cu TVA inclusa.

Ca si functionalitate, pe parcursul a mai mult de 500 km, cutia nu a prezentat inadvertente fata de prezentarea producatorului, avand un comportament demn de o masina de executiv, dar cu un regim de accelerare specific cutiilor automate.

Dar poate piata locala nu s-a obisnuit inca cu asa ceva, prezenta automobilelor automate fiind inca la fel de rara precum cea a automobilelor cu schimbator manual pe piata nord-americana.

Dupa comportamentul soferului insa, se poate opta pentru utilizarea secventiala, selectarea manuala a treptelor de viteza ducand la ceva mai multa sportivitate in demarajul berlinei.

Cat despre designul modelului, putem spune ca reprezinta inca o imagine inedita pe sosele, cu un numar scazut de reprezentanti, dupa cum o arata si statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Partea practica merita o nota mare, avand o disponibilitate larga pentru spatii de depozitare si o capacitate de a insufla relaxare in habitaclu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO