Companii

Chiuvetele din Romania au adus profit pentru Alveus

29.03.2004, 00:00 135



Producatorul sloven Alveus, unul dintre principalii jucatori de pe piata romaneasca a chiuvetelor, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste doua milioane euro, in crestere cu aproape 15% fata de anul precedent.



"Daca in ultimii ani ne-am dublat de la un an la altul cifra de afaceri, anul trecut cresterea a fost mai mica, deoarece am avut ca obiectiv trecerea pe profit. Nu am realizat un profit mare, insa am reusit sa stopam pierderile pe care le-am inregistrat in anul 2002," spune Zoltan Pilecki, directorul general al Alveus Romania, filiala din Romania al producatorului sloven.



Potrivit lui Pilecki, pierderile realizate anterior anului 2003 s-au datorat faptului ca Alveus a optat pentru o strategie de "cumparare a cotei de piata".



"A fost destul de scump si de aceea am decis ca anul trecut sa incepem sa trecem pe plus, deoarece aceasta este cea mai sanatoasa strategie pe termen lung," a adaugat seful Alveus Romania.



Principala categorie de produs din punctul de vedere al vanzarilor Alveus pe piata romaneasca sunt chiuvetele, care contribuie cu 80% la cifra de afaceri.



"Vindem 400 de modele de chiuvete, insa cu un singur model, chiuveta de 80/50 centimetri neincastrabila facem 40% din vanzarile de chiuvete. Acesta este produsul pentru care se duce in acest moment pe piata cel mai dur razboi al preturilor, unii dintre importatori, mai ales cei turci, aducand pe piata doar acest model," sustine Pilecki.



Cu o cota estimata de oficialul sau la aproape 30% din piata de chiuvete, Alveus vinde in Romania si produse de bucatarie de tip built-in (incorporabile in mobilier) - cuptoare si plite.



"Aceasta categorie inregistreaza an de an cresteri importante. Spre exemplu, anul trecut vanzarile de astfel de produse ne-au crescut cu 50%, iar pentru anul acesta estimam un trend similar. Aceeasi este si situatia in ceea ce priveste hotele de bucatarie," completeaza Pilecki.



Conform unor estimari, piata chivetelor se ridica anul trecut undeva la aproximativ 7,5 milioane de euro, iar principalii jucatori de pe piata romaneasca anticipeaza dublarea pietei in urmatorii patru-cinci ani.



Distributia produselor Alveus se realizeaza in principal prin intermediul magazinelor de bricolaj, fie ele romanesti sau straine. "Suntem prezenti in magazinele Bricostore, dar si in magazine de bricolaj locale, precum Ambient, in vestul tarii, sau magazinele grupului Dedeman din estul tarii. Magazinele Selgros cash & carry au insa o cota tot mai mare in ultima perioada in vanzarile noastre si aceasta va creste probabil pe masura ce numarul acestora se va extinde," a adaugat oficialul Alveus.



Compania are in prezent sapte show-room-uri in toata tara si va deschide inca cinci in acest an. Planurile de dezvoltare ale Alveus prevad si o posibila investitie in deschiderea unei fabrici.



"Productia minima pentru o astfel de fabrica este de 50.000 de unitati. Nivelul pietei romanesti nu justifica in acest moment o astfel de investitie, insa suntem deschisi la oportunitati," a mai spus Pilecki.



Investitiile totale realizate de Alveus in Romania s-au ridicat la aproximativ trei milioane de euro, fiind directionate catre logistica pentru distributie, marketing si fonduri de rulaj.



Principalul concurent al producatorului sloven pe piata romaneasca in segmentul chiuvetelor este Franke, care are potrivit propriilor estimari o cota de aproape 50% din piata. Pe langa chiuvete, Franke vinde la randul sau si produse incorporabile, precum plite, cuptoare si hote. O parte din plitele vandute sunt produse la fabrica pe care compania o detine in apropierea Bucurestiului, in comuna Pantelimon, unde sunt fabricate plite sub marca Dominox.



Alti concurenti ai Alveus pe segmentul chiuvetelor sunt producatorii grecesti Tiramis si Minos, dar si compania spaniola Teka. In plus, chiuvetele turcesti au la randul lor o prezenta puternica in segmentul inferior al pietei. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO