Companii

Coca-Cola, vanzari de peste 600 mil. euro

18.02.2009, 00:00 126

Coca-Cola HBC Romania si-a redus la jumatate ritmul de crestere al vanzarilor in volum, raportand un avans de 11% in 2008 fata de anul anterior, pana la aproape 1,2 mld. litri. Vanzarile in valoare pot fi estimate la peste 600 mil. euro, pe baza unei rate de crestere a cifrei de afaceri cu 50% mai mica decat cea raportata in intervalul 2006-2007 (de 40% in euro).

Incetinirea cresterii Coca-Cola in Romania vine pe fondul diminuarii ratelor de crestere a consumului local de bauturi racoritoare in ultimul an. Compania, care a fost afectata si de inrautatirea mediului economic la nivel global, a anuntat ca va renunta in acest an la 100 de angajati din cei 2.300 pe care ii are acum, prin externalizarea unor activitati de marketing si operare de date financiare. In ultimii doi ani, imbuteliatorul si-a redus numarul angajatilor din Romania cu circa 700 de persoane, prin inchiderea a doua fabrici si externalizarea integrala a distributiei.
"Am luat din timp masuri de eficientizare a afacerilor, care acum ne ajuta sa trecem mai usor prin turbulentele din mediul economic", a declarat Calin Dragan, directorul general al Coca-Cola Hellenic Romania si Republica Moldova.
Compania greceasca Coca-Cola Hellenic este cel mai mare jucator pe piata romaneasca de bauturi non-alcoolice, cu o cota in volum de circa 50%, potrivit estimarilor ZF. Cel mai mare competitor al sau la nivel local este Pepsi Americas, cu vanzari estimate la peste 230 mil. euro in 2008. Imbuteliatorul Pepsi a realizat pe primele noua luni din 2008, in Romania, o creste a vanzarilor in volum de 12% pe segmentul carbonatatelor si de 6% pe necarbonatate, sub ratele raportate in S1.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO