Companii

Comenzile de la Dacia si Electrolux au majorat afacerile Plastor cu 40%

25.07.2005, 19:14 26

Compania Plastor Oradea a inregistrat in primul semestru al anului o cifra de afaceri de 32,7 milioane lei noi (aproximativ 9 milioane de euro), cu 40% mai mare decat cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut, cand vanzarile companiei au atins valoarea de 23,3 milioane lei noi (5,8 milioane de euro).

Cresterea a fost determinata de dezvoltarea productiei de componente pentru industrie, zona in care Plastor colaboreaza cu Dacia-Renault si cu grupul Electrolux, precum si de dezvoltarea unui segment nou, al productiei de masini de intretinerea gazonului pentru firma germana Brill.

"Cresterea cifrei de afaceri realizate din productia de componente este de 60% fata de perioada similara a anului trecut", a declarat Ion Seres, directorul general al Plastor. Pentru grupul Electrolux, Plastor realizeaza multiple piese din material plastic pentru masini de gatit (aragazuri), iar pentru Dacia-Renault furnizeaza preponderent piese suflate (conducte de aerisire si incalzire, precum si rezervoare) pentru proiectul Logan. Pentru germanii de la Brill, Plastor realizeaza atat pregatirea de fabricatie si componentele din material plastic, cat si montajul produsului finit.

"In cadrul acestei colaborari au fost construite peste 70 de matrite de injectat si diferite dispozitive auxiliare necesare in productia a 9 produse noi, masini de tuns iarba si scarificatoare. Vanzarile in acest prim sezon au fost foarte incurajatoare. Afacerea este chiar mai complexa, presupunand si reprezentarea pe piata din Romania a firmei Brill, prin reteaua noastra proprie de distributie", mai spune Ion Seres.

Conducerea companiei mizeaza pe o cifra totala de afaceri de peste 14 milioane de euro in 2005, cu 15% mai mare decat in 2004.

Profitul realizat de producatorul oradean in primul semestru al anului este insa mai mic decat cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, in conditiile deprecierii euro si pe fondul cresterii preturilor utilitatilor si al combustibilului. "Aproximativ 55-60% din productia Plastor se vinde in Europa de Vest, la preturi de contract negociate anul trecut, la valoarea ridicata a cursului de schimb al monedei europene. De asemenea, pe plan mondial, se inregistreaza o crestere de 25-30% a pretului materialelor plastice, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ca un aspect pozitiv, trebuie mentionata reducerea fiscalitatii (a impozitului pe profit)", explica directorul general al Plastor.

Societatea oradeana este prezenta pe trei segmente de piata. Plastor executa produse industriale generale (flacoane, bidoane, containere) si produse de uz casnic (mobilier de gradina, vase pentru flori, articole pentru baie si bucatarie), divizia realizand 25% din cifra de afaceri a companiei. A doua divizie realizeaza produse tehnice pentru industria auto, repere pentru aparatura electrocasnica si matrite, iar cea de-a treia articole sportive pentru firma Salomon (bocanci de schi, patine cu rotile, legaturi de schi). "Cifra de afaceri realizata cu partenerul traditional Salomon din Franta s-a mentinut constanta, la fel ca si vanzarea de bunuri de larg consum, destinate in principal retelelor de mari magazine (Cora, Bricostore, Carrefour, Praktiker, Ambient)", spune Ion Seres.

Plastor a fost privatizata in totalitate in anul 1994, prin metoda MEBO, actionariatul fiind reprezentat de 450 de persoane, salariati ai firmei. Dintre acestia 12 persoane detin 51% din actiunile firmei, iar conducerea detine 33%. alina.pahoncia@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO