Companii

Companiile de pe piaţa de polistiren aşteaptă marea „schimbare la faţă“ a blocurilor

BC    Aşteaptă marea „schimbare la faţă“ a blocurilor

Autor: Andreea Neferu

08.07.2012, 12:36 776

Piaţa locală de polistiren nu a înregistrat anul trecut creşteri semnificative, estimările jucătorilor din piaţă arătând că a stagnat sau, în cel mai optimist scenariu, a crescut cu circa 3%, în ciuda faptului că a fost un an pre-electoral, iar în ultima perioadă primarii s-au întrecut în planuri de reabilitare a blocurilor vechi. d

Anul trecut piaţa de polistiren expandat s-a ridicat la circa 3-3,5 milioane de metri cubi în volum şi la 90-100 de milioane de euro în valoare. Pe de altă parte, polistirenul extrudat a reuşit să înregistreze o uşoară creştere anul trecut.

Polistirenul expandat se foloseşte în general pentru izolarea termică a pere­ţilor, în timp ce polistirenul extrudat este utilizat în cazul teraselor sau pardoselilor, pentru că este mai rezistent la umiditate şi compresiune.

"Piaţa polistirenului expandat a rămas constantă în anul 2011, la un nivel de 3,5 milioane de metri cubi, în vreme ce piaţa polistirenului extrudat a crescut de la 290.000 de metri cubi în anul 2010 la 350.000 de metri cubi în anul 2011, din informaţiile oficiale pe care le deţinem, conform importurilor de materie primă (cifre furnizate de Institutul Naţional de Statistică), completate de analizele noastre interne", spune Lauren­ţiu Istrate, directorul general al producătorului de polistiren Austrotherm România, parte a concernului austriac Schmid Industrie Holding.

Austrotherm a avut în 2010 afaceri de 55,4 mil. lei (13,2 mil. euro) şi 90 de angajaţi. Compania sus­ţine că businessul a crescut anul trecut cu circa 30%, până la 72 mil. lei (circa 17 mil. euro), potrivit calculelor Business Construct. Austrotherm se aşteaptă ca afacerile locale să crească în 2012 cu circa 20%.

Marcel Bărbuţ, omul de afaceri care controlează producătorul de materiale de construcţii AdePlast, susţine că piaţa polistirenului expandat a reuşit să înregistreze o uşoa­ră creştere anul trecut. "În 2010, piaţa de polistiren expandat s-a ridicat la aproximativ trei milioane de metri cubi şi o valoare de aproape 90-100 de milioane de euro. În 2011, piaţa a crescut cu circa 3%", spune Bărbuţ.

AdePlast a înregistrat anul trecut afaceri de circa 143 mil. lei (33,7 mil. euro), în creştere cu 12,5% faţă de anul anterior. Compania a inaugurat în august anul trecut o fabrică de polistiren la Ploieşti, în urma unei investiţii de peste 4 milioane de euro, finanţată din surse proprii. "În anul 2012, AdePlast îşi va creşte cifra de afaceri cu minim 30%, iar această creştere va fi susţinută de noua fabrică de polistiren de la Ploieşti", afirmă Bărbuţ.

Perspectivele pentru anul 2012 nu sunt tocmai optimiste pentru producătorii de polistiren de pe piaţa locală, care susţin că primul trimestru a adus o scă­dere de circa 10% a sectorului de profil, urmând ca, în cel mai bun caz, piaţa să crească cu circa 5% faţă de anul anterior. "În primul trimestru al anului în curs, drumurile au fost blocate din cauza timpului nefavorabil. Statisticienii spun că ar exista o scădere de circa 10% (a pieţei de polistiren - n.red.)", explică Bărbuţ.

Citiţi mai multe detalii pewww.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO