Companii

Complex de agrement de 3 mil. euro in Poiana Brasov

27.05.2005, 15:00 170

Compania Prescon din Brasov, detinuta de omul de afaceri Ioan Niculae, a investit peste 3 milioane de euro in renovarea complexului Favorit din Poiana Brasov.

Centrul Favorit, destinat exclusiv activitatilor de divertisment, va fi inaugurat in septembrie, iar conducerea estimeaza la inceput incasari de 4 miliarde de lei (circa 110.000 de euro) lunar.

Compania Prescon mai detine in statiune si hotelul Piatra Mare.

Investitia de 3 milioane de euro a fost destinata renovarii vechiului centru de distractii si dotarii acestuia cu mese de snooker, biliard si darts.

Conducerea hotelului Piatra Mare, care gestioneaza si complexul de agrement Favorit, a decis sa pastreze structura vechii sali (care or-ganiza ziua proiectii cinematografice, iar seara spectacole de cabaret).

Hotelul Piatra Mare mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de peste 3,5 milioane de euro, cu 30% mai mult decåt in 2004, in timp ce gradul de ocupare ar trebui sa ajunga la sfårsit de an la 45%, in conditiile in care nivelul atins anul trecut a fost de 37%.

"Hotelul atinge un grad maxim de ocupare in week-end, iar pe parcursul saptamånii nivelul este de 15-20%", a declarat Felicia Ciurus, directorul hotelului

Ea mai spune ca in activitatea hotelului din Poiana Brasov exista doua etape. Prima e reprezentata de sezonul de iarna, in care se lucreaza direct cu turistii pasionati de schi. In perioada 15 decembrie-15 ianuarie gradul de ocupare este de 70-80%. Cea de-a doua etapa este dominata in prima faza de conferinte si apoi incepe turismul de vara, derulat prin contracte cu tour-operatori, gradul de ocupare fiind de 30-40%. "Turistul care intra si cere o camera aproape a disparut, noi lucram in proportie de 90% cu agentii de turism", explica Ciurus.

Investitiile realizate anul trecut au depasit 5 milioane de euro, suma folosita pentru constructia unei noi sali de conferinte, inaugurata in luna octombrie. Hotelul Piatra Mare, clasificat cu patru stele, a fost deschis in decembrie 2002, dupa o investitie de 7 milioane de euro.

Conducerea hotelului din Poiana Brasov a anuntat ca se gåndeste la posibilitatea integrarii unitatii intr-o retea internationala. "Ideea de a intra in circuitul international trebuie privita cu prudenta, pentru ca toate investitiile s-au facut din resurse proprii. Marele avantaj il reprezinta insa abordarea unei piete complet noi", a completat Ciurus. Ea a mai spus ca reteaua internationala Kenpinsky s-a aratat interesata de un parteneriat cu proprietarul hotelului. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO