Companii

Consiliul Concurenţei este îngrijorat de impactul preluării Betty Ice de către Unilever. Ce propune grupul anglo-olandez

Consiliul Concurenţei este îngrijorat de impactul...

Autor: Roxana Rosu

11.10.2018, 14:52 1112

Consiliul Concurenţei atrage atenţia asupra impactului pe care preluarea producătorului de îngheţată Betty Ice de către Unilever ar putea să îl aibă asupra mediului concurenţial, soluţia propusă de grupul anglo-olandez fiind retragerea unui număr de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.

”În urma analizei efectuate, au rezultat anumite îngrijorări concurenţiale legate de compatibilitatea operaţiunii economică notificate cu un mediu concurenţial normal, pe piaţa naţională a producţiei şi comercializării îngheţatei impuls (îngheţată de consum rapid: la cornet, pe băţ, vafă) pe segmentul comerţului tradiţional”, precizează comunicatul Consiliului.

Pentru a înlătura aceste îngrijorări, Unilever propune să retragă un număr de vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.

Se estimează că rezultatul va fi reducerea cotei de piaţă combinate a Unilever si Betty Ice, pe segmentul îngheţatei impuls comercializată prin canalul tradiţional, astfel oferindu-se concurenţilor posibilitatea de a accesa locaţiile respective.

Grupul Unilever îşi desfăşoară activitatea în industria bunurilor de consum, furnizând bunuri din toate segmentele de produse alimentare, produse pentru casă şi produse de îngrijire personală. Gigantul are în portofoliu branduri active pe mai multe pieţe de bunuri de larg consum, de la Knorr (bază pentru gătit), la Lipton (ceai) şi de la Rexona sau Dove (bunuri de îngrijire) la Magnum (îngheţată).

Activitatea principală desfăşurată de Betty Ice constă în producţia şi distribuţia de îngheţată industrială şi distribuţia produselor alimentare congelate (fructe, legume, carne, peşte şi foietaj congelat). Betty Ice este cel mai puternic busi­ness românesc din domeniul îngheţatei. Compania are o fabrică în judeţul Suceava, magazine proprii în Braşov, Oradea, Sibiu şi Cluj-Napoca, iar în timpul verii are deschise mai bine de 100 de chioşcuri cu îngheţată în toată ţara. Compania realizează aproximativ 7% din vânzările anuale la export, livrând îngheţata pe cinci pieţe.

Consiliul Concurenţei a pus în consultarea publică angajamentelor propuse de Unilever, fiind interesat de obţinerea unor observaţii şi puncte de vedere de la întreprinderile terţe de pe piaţa îngheţatei.

Unilever a pre­luat în acest an fabrica Betty Ice din Suceava de la an­tre­­prenorul Vasile Armenean pentru a­proa­pe 100 mil. euro şi ulterior a cumpărat şi un producător de în­ghe­ţată din Bulgaria, Denny, cu o fa­brică lân­gă graniţa cu România. Ambele aşteaptă acor­dul autorităţilor din domeniul con­cu­ren­ţei.

România a fost în 2017 al nouălea cel mai mare producător de îngheţată din Uniunea Europeană, cu un nivel al pro­ducţiei de 46,8 mil. litri (echivalentul al 514 milioane de cornete de îngheţată, potrivit estimărilor ZF), ara­tă datele Eurostat. După un avans de 3% al producţiei, Româ­nia a de­van­sat Ce­hia şi a rein­trat în top zece, un­de s-a mai aflat şi în pe­rioada 2011-2012.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO