Companii

Constanţa intră timid pe radarul companiilor aeriene. Traficul este însă de 60 de ori mai mic decât în Creta

Constanţa intră timid pe radarul companiilor aeriene. Traficul este însă de 60 de ori mai mic decât în Creta

Autor: Mirabela Tiron

15.05.2011, 23:40 804

Cu 78.000 de pasageri anul trecut,aeroportul Mihail Kogălniceanu din apropiere de litoralul românescar putea înregistra un trafic în creştere anul acesta, încondiţiile în care compania aeriană Carpatair a anunţat treizboruri pe săptămână spre Istanbul, după ce şi Ryanair, Blue Air şiAir Berlin lansaseră recent noi curse de pe acestaeroport.

Cu toate acestea, traficulaeroportului din Constanţa este mult sub cel raportat deaeroporturile de pe litoralul grecesc sau turcesc.

În timp ce aeroportul dinapropierea litoralului românesc nu atrage nici măcar o sută de miide turişti anual, aeroporturile din străinătate de lângă staţiunileturistice de la mare primesc milioane de turişti anual.

Un exemplu este aeroportul dinAntalya, care a înregistrat 15 milioane de pasageri străini în2009, potrivit ultimelor date disponibile. În 2009 aeroportul dinAntalya a fost al 30-lea cel mai aglomerat aeroport din lume, iarîn primele luni ale anului acesta traficul s-a majorat cu 48,3%faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi pe aeroportul dininsula grecească Creta s-au înregistrat în urmă cu doi ani 5milioane de pasageri.

În primele patru luni ale acestuian aeroportul din Constanţa a avut un trafic de 16.075 pasageri,faţă de 14.387 pasageri în aceeaşi perioadă a anului trecut,potrivit oficialilor companiei. "Intrarea în operare pe Turcia,destinaţia Istanbul, vine într-un moment în care existăoportunităţi pentru dezvoltarea de parteneriate între comunităţilelocale de afaceri", a declarat Paula Ardelean, vicepreşedintelecompaniei Carpatair, cu o cifră de afaceri de 74 milioane euro în2010, în creştere cu 14% faţă de anul anterior.

Carpatair va introduce zborurispre Istanbul din Constanţa începând cu 15 iunie anul acesta,aeroportul constănţean devenind a şasea bază operaţională aoperatorului aerian. Noua rută Constanta - Istanbul (Atatürk) va fioperată cu o frecvenţă de 3 zboruri pe săptămână în zilele demiercuri, vineri şi duminică. Mai mult, din luna mai a acestui anşi compania low-cost Blue Air a început să opereze curse spreBruxelles. Dacă în 2010 Air Berlin, deţinută cu pachet majoritar decompania turcă Esas Holding, opera doar zboruri spre München de peaeroportul constănţean, anul acesta a introdus un zbor pe rutaConstanţa - Nürnberg, care va fi operat o dată pe săptămână până pe13 septembrie, potrivit datelor de la oficialii companiei. Şicompania Tarom are zboruri din Bucureşti şi Cluj spre aeroportuldin Constanţa.


Pentru Ryanair, Constanţa ebaza

Ryanair, cea mai mare companieaeriană low-cost din Europa, care operează doar de pe aeroportuldin Constanţa, a transportat anul trecut 58.165 de pasageri de şiînspre aeroportul de la mare, mai mult cu aproape 34% faţă denivelul înregistrat în anul anterior. Cu toate acestea, traficulRyanair înregistrat pe piaţa românească reprezintă sub 3% din celînregistrat anul trecut de cea mai mare companie aeriană low-costWizz Air.

Pe de altă parte, la nivelinternaţional, Ryanair a transportat aproape 70 de milioane depasageri pe 960 de rute în anul fiscal trecut. De la sfârşitullunii martie anul acesta Ryanair a introdus zboruri spre Milano, cuo frecvenţă de două ori pe săptămână, pe lângă cele spre Pisa şiBologna.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO