Companii

Constructorii straini: Romania nu este atat de afectata de criza precum restul statelor din regiune

07.05.2009, 19:19 40

Producatorii straini de materiale de constructii prezenti la Construct Expo Ambient vor continua sa-si extinda afacerile locale in ciuda crizei financiare, acestea fiind de parere ca Romania prezinta cele mai mari oportunitati de dezvoltare, comparativ cu restul statelor din regiune.

De altfel, cresterea interesului companiilor straine s-a remarcat prin gradul ridicat de internationalizare al targului de constructii Construct Expo Ambient, care se desfasoara in perioada 6-10 mai, in Capitala. Astfel, 40% din cei aproape 400 de expozanti sunt straini. Cele mai numeroase companii straine prezente la targ au fost cele din Turcia, respectiv 29 de companii, China, cu 19 companii, si Polonia, cu 16 firme reprezentate. Numarul total al participantilor la expozitie este insa mult mai redus decat cel din anii precedenti, potrivit estimarilor suprafata targului fiind redusa la jumatate fata de anul trecut.
 
Investitorii din Turcia, China si Polonia cauta sa se extinda
"Am decis sa ne extindem afacerea in Romania, intrucat nu este atat de afectata de criza precum restul statelor din regiune, iar prognozele economice arata mult mai bine decat ce se intampla in restul tarilor din jur. Romania prezinta potential ridicat datorita suprafetei mari a tarii, care permite un numar relativ mare de jucatori, precum si a dinamicii pietei constructiilor", a declarat Katarzyna Fejkiel, director de produs in cadrul Al-Land, producator de panouri sandwich din Polonia, cu afaceri de 5 mil. euro.
Reprezentantul companiei a declarat ca dupa primele doua zile de la deschiderea targului a primit deja oferte din partea distribuitorilor locali. "Sunt multumita de primele doua zile de expozitie. Am vazut ca exista interes printre distribuitorii locali pentru produsele noastre. Incercam sa gasim si un producator local, de usi si ferestre, cu care sa deschidem un parteneriat, panourile noastre fiind destinate fabricarii acestor elemente", a adaugat Fejkiel.
 
Pretul mic, avantajul companiilor turcesti
O alta companie din regiune interesata de extinderea afacerilor in Romania este firma turca Hilal, cu afaceri de peste 25 mil. dolari in 2008, specializata in productia de profile din aluminiu si accesorii.
"Ne propunem sa gasim 2-3 parteneri de afaceri seriosi in Romania, iar in momentul de fata purtam discutii cu cativa distribuitori locali. Incercam sa patrundem pe piata din Romania, iar pretul mic si timpul redus de livrare ne avantajeaza in acest sens", a declarat Ainur Bokenbayeva, managerul comercial al Hilal.
De asemenea, la targ au fost prezente si companii straine care se afla deja pe piata locala si care doresc o extindere a afacerilor. "Dezvoltarea foarte rapida a sectorului de constructii, in special cel comercial si cel de birouri, recomanda Romania pentru extinderea afacerilor companiei noastre. Primul proiect de pe piata locala, unde Kin Long a fost furnizorul direct, a fost realizarea mall-ului din Baneasa. Pentru acest an ne propunem cel putin o dublare a afacerilor in Romania, in prezent purtand discutii cu mai multi clienti", a declarat Robin Yan, directorul de vanzari pentru Europa al Kin Long, producator de fitinguri metalice pentru sticla.
Compania a inregistrat anul trecut afaceri de 80 mil. dolari, iar pentru acest an estimeaza o stagnare a afacerilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO