Companii

Constructorul Max Boegl resimte blocajul din infrastructura si revizuieste in scadere cu 25% previziunile de business

Constructorul Max Boegl resimte blocajul din infrastructura si revizuieste in scadere cu 25% previziunile de business

Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania: Lucrarile la proiectele cu finantare de la BEI au decontarea greoaie si am fost nevoiti sa contractam un credit bancar de 5 milioane de euro si am adus capital de lucru propriu de 3 milioane de euro

07.09.2009, 17:37 125

Grupul german Max Boegl, unul dintre principalii constructori delucrari de infrastructura din tara, si-a revizuit in scaderepreviziunile privind cifra de afaceri pe piata romaneasca de la 100mil. euro la 75 mil. euro din cauza problemelor de finantare pecare grupul le-a intalnit la proiectul de reabilitare a DN17(Cluj-Bistrita) si la proiectul de constructie a noului stadion LiaManoliu.

"Dupa primul semestru ne-am revizuit in scadere cu 25% tinta deafaceri pentru anul acesta din cauza unor intarzieri de plata lalucrarile pe care le avem in derulare. Totusi vom fi in continuarein crestere fata de 2008, cand am realizat afaceri de 50 demilioane de euro", spune Romeo Botocan, directorul executiv al MaxBoegl Romania.

Milioane de euro blocate

Germanii au de recuperat de la Compania Nationala de Autostrazisi Drumuri Nationale (CNADNR) 8 mil. euro pentru lucrarileexecutate la proiectul de reabilitare a DN 17 (Cluj-Bistrita).

"Lucrarile la proiectele cu finantare de la BEI au decontareagreoaie si am fost nevoiti sa contractam un credit bancar de 5milioane de euro si am adus capital de lucru propriu de 3 milioanede euro. Lucrarea este aproape finalizata, dar in prezent esteblocata pentru ca nu am primit banii de la CNADNR", afirmaBotocan.

Compania se confrunta si cu un ritm greoi de plata pentrulucrarile de realizare a noului stadion Lia Manoliu, proiectconstruit in parteneriat cu compania italiana Astaldi. PrimariaCapitalei a alocat pentru anul acesta 10 mil. euro din totalul de52 mil. euro, urmand ca restul sumei sa fie acordat de Guvern.

"Am cheltuit banii de la primarie inca din luna februarie, iarplatile s-au facut foarte rapid. Asteptam banii pentru lucrarilederulate in perioada martie-august, bani care vor fi alocati decatre Guvern", sustine Botocan.

Noul stadion Lia Manoliu, care va gazdui finala Europa Leaguedin 2012, va atrage o investitie de circa 143 mil. euro fara TVA,suma care cuprinde si construirea unui acoperis retractabil care saacopere intreaga suprafata de joc.

Compania deruleaza si lucrarile de constructie a soselei decentura a orasului Sibiu (15 km), contract in valoare de 49 demilioane de euro, unde lucrarile sunt la 40% din total.

"Pentru acest proiect incasarile s-au facut la timp, fiind oinvestitie realizata cu fonduri ISPA, iar anul viitor va fifinalizata lucrarea", spune directorul executiv al companiei.

A primit avansul pentru Medgidia-Constanta

Compania italiana Astaldi si Max Boegl au castigat anul acestalicitatia pentru executia si proiectarea tronsonului de autostradaMedgidia-Constanta (19,2 km), cu o valoare totala de 211 mil. euro,lucrarile urmand sa fie finalizate in aprilie 2011, potrivitcontractului.

Constructorii au primit deja avansul pentru lucrarile pe caretrebuie sa le deruleze anul acesta, reprezentand 30% din totalulbanilor alocati pentru 2009, echivalentul a 13 mil. euro. "Amprimit deja avansul de la Ministerul Transporturilor pentrurealizarea lucrarilor la autostrada Medgidia-Constanta si aminceput organizarea de santier. Sunt deja zone care ne permitderularea lucrarilor, pentru ca terenurile apartin statului, dareste nevoie de cateva note interne catre Administratia Canalelor sicatre Caile Ferate pentru a avea front de lucru. In plus, avem dejasemnate acorduri si cu proprietarii particulari pentru a intra peterenul lor pana se definitiveaza exproprierile", spuneBotocan.

Potrivit informatiilor de la Ministerul Transporturilor, circa70% din terenurile de pe acest tronson apartin statului.

Grupul german Max Boegl, cu afaceri la nivel de grup de peste1,2 mld. euro, a mai fost implicat de la intrarea pe piata localain proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, modernizareasoselelor Colentina si Stefan cel Mare si tronsoanele de autostradaDrajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda, precum si reabilitarea a douasegmente de pe DN 17.

Max Boegl este prezent pe piata locala prin intermediul a cincifirme Max Boegl Romania, Max Boegl Aeroport Sibiu, SwietelskyBoegl, Geiger Boegl si Boegl Bog'art si Max BoeglInfrastructura.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO