Companii

Consumul in ianuarie a fost tot pe minus

Consumul in ianuarie a fost tot pe minus
02.02.2010, 23:09 27

Vanzarile pe principalele piete de bunuri de consum, alimente,bauturi, electrocasnice, mobila, imbracaminte si auto, unde seruleaza anual 20 de miliarde de euro, au continuat sa scada inprima luna din acest an comparativ cu ianuarie 2009, astfel casemnele de redresare a consumului nu au aparut in ianuarie.

ZF a solicitat date de la companii din aceste industrii pentru avedea cum se contureaza inceputul de an, in conditiile in careprognozele pe 2010 prevad o crestere economica intre 1% si 2%, dupascaderea de peste 7% de anul trecut.

"In acest an exista optimism pe piata, dar in ianuarie nu s-aconcretizat nimic, nu se resimt inca semnale de redresare aconsumului", spune Jihad Jabra, actionarul producatorului deciocolata Supreme Group care detine brandul Primola.  Mai mult,antreprenorii si executivii care au raspuns solicitarii ZF spun cain momentul de fata consumatorii cumpara doar produse aflate lareduceri, ceea ce le afecteaza grav marjele de profit.

Cu toate acestea, producatorii de bunuri de larg consum seasteapta la cresteri din a doua jumatate a anului, dar se feresc safaca estimari din cauza faptului ca "pietele sunt in continuareusor instabile", dupa cum spun reprezentantii Pepsi Americas, aldoilea jucator de pe piata bauturilor racoritoare.

"S-a atins deja punctul cel mai de jos, de aceea ma astept savad in acest an stoparea declinului pietei FMCG. Ar putea fi celputin o stagnare in consum sau o crestere in jur de 2-3%", explicasi Marius Caluian, directorul general al companiei de cercetare depiata MEMRB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO