Companii

Copos: Renault va ajunge la investitii de 2 mld. euro la Pitesti

21.06.2005, 19:22 36

Investitiile Renault la Dacia vor creste puternic in anii urmatori, urmand sa ajunga la 2 mld. euro, potrivit vicepremierului George Copos.

"Investitiile Renault la Pitesti vor ajunge la 2 miliarde euro pana in 2008, ele fiind acum de aproximativ un miliard de euro", a declarat ieri George Copos, vicepremier responsabil pe zona atragerii de investitii.

Copos a intrat in viata politica la finele anului trecut ca senator din partea Partidului Umanist Roman (actualul Partid Conservator) pe listele din judetul Pitesti. In acest judet este concentrata si cea mai importanta parte a operatiunilor industriale derulate de grupul de firme Ana, detinut de George Copos.

La sfarsitul anului trecut, investitiile totale anuntate de Renault la Dacia ajunsesera la 700 de milioane de euro, urmand ca atat anul acesta, cat si in 2006 investitiile bugetate de francezi sa fie de aproximativ 150 de milioane de euro.

Oficialii Dacia nu au dorit sa faca nici un comentariu referitor la extinderea planurilor de investitii. Anterior insa, reprezentantii producatorului francez spuneau ca vor mari capacitatea de productie dincolo de cele 200.000 de unitati programate initial a fi fabricate la Dacia, ca urmare a cererii foarte mari inregistrata de modelul Logan pe pietele unde a fost exportat pana acum.

Chiar si proaspatul presedinte al grupului francez Renault, Carlos Ghosn, declarase in cadrul unei vizite in Romania ca singurul lucru pe care l-ar modifica in privinta strategiei Dacia ar fi dezvoltarea mult mai puternica a exporturilor.

Aparitia modelului Logan si reactia potentialilor clienti i-au determinat deja pe francezii de la Renault sa ridice de mai multe ori estimarile de vanzari pentru acest model. Practic, la nivelul anului 2010, Renault ar putea ajunge la vanzari de un milion de unitati Logan.

Anterior, planurile de vanzari pentru modelul de masina ieftina pe care fostul presedintele Renault, Louis Schweitzer, il anuntase inca din anul 1998, erau de 300.000 de unitati si ulterior au fost marite la 500.000 de unitati si 700.000 de unitati.

Strategia de dezvoltare a modelului Logan prevede lansarea in paralel cu varianta limuzina, a unei furgonete, dar si a unei variante break bazate pe actualul model Logan. Pana in anul 2007, cand aceste variante isi vor face aparitia pe piata, producatorul roman va lansa in toamna acestui an alte doua motorizari pentru actuala varianta de caroserie Logan - o varianta de motorizare diesel, dar si una pe benzina mai puternica.

Tot in acest an era programata si lansarea celei mai ieftine variante a modelului Logan, cea de 5.000 de euro, insa oficialii Dacia au spus ca acest lucru nu se justifica din punct de vedere comercial, intrucat cea mai mare parte a vanzarilor de masini Logan au fost pentru variantele cu echipare de varf. In plus, managementul Dacia a decis sa scoata din productie modelul Solenza pentru a se concentra in mod deosebit pe productia modelului Logan.

Cu un singur model de autoturism in oferta, Dacia urmeaza sa treaca in acest an pe profit pentru prima data de la cumpararea companiei in anul 1999 de catre Renault.

Dacia va trece in acest an si de pragul de 1 miliard de euro ca cifra de afaceri, in conditiile in care productia va depasi 175.000 de autovehicule. Dupa primele cinci luni ale acestui an, Dacia a vandut pe piata locala aproape 50.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de peste 85% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pe piata romaneasca s-au vehiculat anul trecut informatii potrivit carora Renault ar putea fi interesat si de fabrica Daewoo de la Craiova, pentru a-si extinde capacitatile de productie dedicate modelului Logan sau chiar pentru a produce piese in cadrul acestei fabrici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO