Companii

Cosmin Cârstea, DP World România: Există o cerere de câteva sute de semiremorci transportate între România şi Turcia doar pentru Ford Otosan, Dacia/Renault şi Arctic/Beko România. Prin terminalul RORO din Constanţa scurtăm drumul de la 5 la cel mult 2 zile

Cosmin Cârstea, CEO DP World România

Cosmin Cârstea, CEO DP World România

Autor: Bogdan Alecu

16.05.2024, 09:30 132

♦ Prezenţa pe plan local a unor companii de producţie care deţin unităţi atât în Turcia cât şi în România a dus şi duce la creşterea schimburilor comerciale între cele două ţări ♦ În condiţiile în care nu există autostradă, iar Bulgaria şi România nu sunt în Schengen terestru, un transport poate dura şi cinci zile, motiv pentru care a apărut cererea pentru transportul pe feribot a camioanelor, pentru a reduce timpul spre două zile.

Creşterea numărului investi­ţiilor companiilor din Turcia în România adus şi la o ce­rere tot mai mare de trans­port între cele două ţări, iar punctele vamale alături de lipsa autostră­zilor spre România din Bulgaria pune presiune pe timpul de tranzit.

„La graniţa rutieră vorbim de un blocaj când vine vorba de mărfurile dinspre Turcia. Sunt kilometri întregi de ca­mioa­ne, cei mai mulţi fiind trans­portatori turci, care sunt cărăuşii Europei. Ei nu au o presiune a timpului pen­tru că primesc subvenţii de la statul turc, motiv pentru care ei nu se grăbesc. Dar primi­torii mărfurilor au o incertitudine. Dacă vorbim de companii producă­toa­re care nu ţin stocuri şi lucrează pe model just in time sau just in sequence. Linia respectivă nu are predictibilitate, pentru că nu poate aproxima cu exactitate când ajun­ge. Dar dacă respectivul camion vine cu feribotul, ştii că ajunge în 8 ore de la Karasu, 9 ore dacă e marea agitată. Dai manifestul îna­intea sosirii na­vei, vama şi auto­rităţile îl pot lu­cra, se descarcă semire­morca, este scanată şi parcată. Este o alter­nativă pre­dictibilă, rapidă iar de aici pleci pe rutier sau feroviar sau chiar cu barja, pentru că avem canalul în proximitate“, a spus Cosmin Cârstea, CEO DP World România. El a subliniat că por­tul Constanţa „este poarta de intrare din­spre est în spaţiul european. Pe noi ne inte­resează livrarea de servicii care să ducă mar­fa în inima Europei, nu în proximitatea ei“.

În România sunt peste 18.600 de com­panii cu acţionari turci, cu un capital subscris de peste 1 miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro