Companii

Cristalex a vandut cu 50% mai mult Teacher's

15.11.2007, 14:25 39

Cristalex, importatorul brandurilor Campari, Jim Beam si Cinzano, estimeaza ca vanzarile brandului Teacher's se vor ridica la 5 milioane de euro in acest an, pe fondul majorarii vanzarilor cu peste 50% dupa eliminarea taxelor vamale.
"Teacher's Blended Scotch Whiskey este cel mai bine vandut brand din portofoliul Cristalex. In primele noua luni din 2007, volumul vanzarilor Teacher's a depasit 300.000 litri, in crestere cu peste 50% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Alina Comanescu, directorul de marketing al companiei Cristalex.
Potrivit reprezentantului Cristalex, factorii determinanti ai acestei cresteri au fost evolutia pietei, in contextul eliminarii taxelor vamale, impreuna cu cresterea puterii de cumparare a consumatorilor. "Estimam ca Teacher's isi va mentine ritmul de crestere de 50% pana la finele acestui an, urmand sa inregistreze vanzari totale de aproximativ 400.000 de litri", a spus directorul de marketing al Cristalex.
Daca luam in considerare faptul ca pretul unei sticle de Teacher's variaza intre 40 si 45 de lei, inseamna ca valoarea vanzarilor inregistrate pe acest brand in primele noua luni ale anului a fost de aproximativ 12,7 mil. lei, adica 3,8 mil. de euro si ca pana la sfarsitul anului 2007 Cristalex va vinde Teacher's de circa 17 milioane de lei, adica 5 milioane de euro.
Potrivit studiului International Wine and Spirits Report (IWSR), citat de companie, Teacher's detine pe plan local o cota de piata de peste 18% pe segmentul de blended standard scotch whisky, pe care si-l disputa cu brandurile J&B, Johnnie Walker Red (Sollers PPD), Ballantine's (Pernod Ricard) si Cutty Sark (BDG Import).
Cristalex a renuntat in prima parte a acestui an la brandurile Remy Martin si Cointreau pentru a putea prelua brandurile rivale Courvoisier si Grand Marnier, lideri de piata pe segmentele de cognac si lichior.
Potrivit reprezentantilor Cristalex, schimbarile care au avut loc in portofoliul companiei au fost o urmare a consolidarii relatiei pe care Cristalex o are cu Beam Global, detinatorul brandului Courvoisier si a incheierii unui parteneriat cu compania franceza Marnier-Lapostolle, producatorul lichiorului Grand Marnier.
Astfel, in prezent, portofoliul Cristalex reuneste brandurile Cinzano si Campari, vodca Absolut, whisky-urile Glenfiddich, The Macallan, Grant's, Teacher's si Old Smuggler, bourbonul Jim Beam, irish whiskey Tullamore Dew, cognacul Courvoisier, lichiorurile Grand Marnier si Carolans, digestivele Ouzo si Sambuca Molinari si brandul de tequila Sauza.
In urma majorarii vanzarilor inregistrate de aceste branduri, ca urmare a elimimarii taxelor vamale, Cristalex a obtinut in primele noua luni ale acestui an o crestere de 30% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Ne incadram in estimarile initiale ale companiei si putem vorbi chiar de o depasire a acestor estimari", a pecizat Alina Comanescu.
Daca Cristalex va pastra acest ritm de crestere pana la sfarsitul acestui an, importatorul va finaliza anul 2007 cu afaceri de 17,4 mil. euro, controland astfel aproximativ 20% dintr-o piata in valoare de circa 80 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO