Companii

Cristim mizeaza in acest an pe afaceri de 200 de milioane de euro

25.01.2006, 19:59 66

Grupul Cristim, unul dintre cei mai importanti producatori interni din industria mezelurilor, intentioneaza sa-si dubleze in acest an reteaua de magazine, prin deschiderea a cel putin 7 noi locatii atat in Bucuresti, cat si in provincie, urmand sa atinga afaceri de 200 mil. euro.

"Urmarim crearea unei retele de 15-20 de magazine in acest an, atat in Bucuresti, cat si in provincie", a declarat Gabriel Alexandru, vicepresedintele Cristim. El a precizat ca extinderea se va face prin magazine proprii si prin sistem franciza. Cristim detine 8 magazine in Bucuresti si unul in Constanta. "Am primit solicitari din partea micilor proprietari de magazine care vor sa-si puna businessul sub umbrela noastra", a explicat Cristian Ungureanu, director de marketing al companiei.

Ungureanu a mai spus ca anul trecut a fost schimbat conceptul magazinelor Cristim, dupa principiul "fresh market": peste 75% din produsele comercializate sunt proaspete (carne, lapte, patiserie) si doar 25% sunt produse crud-uscate.

Cristim a decis sa transforme in acest an fabrica pe care o detine la Filipestii de Padure in patru unitati specializate. "Vom avea patru unitati de productie distincte pentru specialitati si sunci, produse crud-uscate, pateuri si produse fiert-afumate", a explicat Ungureanu. Pentru a finaliza acest proiect, Cristim aloca in acest an peste 6 mil. euro, dupa ce anul trecut a investit 12 mil. euro pentru marirea spatiului de productie cu 6000 de metri patrati. Noile fabrici vor asigura o crestere a capacitatilor de productie de la 120 de tone in prezent, la 160-170 de tone in 2006.

"Am refacut strategiile de business si am stabilit ca obiectiv pentru 2010 o cota de piata de 30% si o productie de 300 de tone pe zi", a spus Gabriel Alexandru.

Grupul de firme Cristim, care detine alaturi de businessul din industria mezelurilor, o ferma de porci si o companie de constructii, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 140 mil. euro, fata de nivelul de 100 mil. euro atins in 2004. Potrivit reprezentantilor companiei, anul acesta grupul va atinge o cifra de afaceri de 200 mil. euro.

Anul trecut, Cristim a inregistrat o crestere a vanzarilor de mezeluri de 50%, fata de 15% cat a fost cresterea totala a pietei, in principal pe baza intensificarii activitatilor de marketing si a lansarii de 50 de produse noi, in toate categoriile: produse crud/uscate, salamuri, sunci, specialitati, parizere, carnati. Potrivit estimarilor companiei, Cristim detine o cota valorica de peste 20% din piata, in timp ce volumic, cota de piata se situeaza intre 15-20%.

Pentru 2006, compania intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata locala. In acest scop, la inceputul lunii februarie va fi inaugurat un depozit propriu la Timisoara, urmand ca pana la sfarsitul anului sa mai construiasca un centru similar si la Craiova. Investitia variaza intre 0,7 si 1 mil. euro. Anul trecut, piata produselor procesate din carne de porc s-a ridicat la 600 mil. euro, valoarea "la raft" depasind 1 miliard de euro, potrivit estimarilor reprezentantilor Cristim. Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: Cristim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli. Singurul jucator care face parte dintr-un grup international este Tabco-Campofrio detinut de spaniolii de la Campofrio Alimentacion.

Una dintre cele mai importante tendinte manifestate de piata in ultimii ani se refera la scaderea ponderii micilor producatori in totalul productiei. Daca marii producatori reprezentau 50% din piata in 2004, anul trecut ei au ajuns la 60%, ritmul fiind estimat sa creasca dupa aderarea la UE.



Companii membre ale grupului

* Cristim 2 Prodcom: specializata in marketing, vanzari si distributie de mezeluri

* Recunostinta Prodcom Impex: fabrica de la Filipestii de Padure, in judetul Prahova, cu peste 1500 de angajati. Fabrica produce specialitati si sunci, produse crud-uscate, pateuri si produse fiert-afumate

* Eco-Ferm: patru ferme pentru cresterea porcilor, a bovinelor, a ovinelor, o ferma piscicola, precum si o ferma de culturi vegetale pe o suprafata de 2000 ha

* Sensconstruct: dezvoltare imobiliara si constructii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO