Companii

Croco Bacau a facut opt milioane de euro din sticksuri

12.01.2005, 00:00 85

Liderul pietei autohtone a sticksurilor Croco Bacau a incheiat anul trecut cu vanzari de 8 milioane de euro, similare cu cele inregistrate in anul anterior. "Am avut un inceput de an foarte prost ale carui efecte negative am reusit le depasim in ultimele sapte luni. Consumul de sticksuri e in crestere, insa este foarte mic inca in raport cu o piata matura", spune Damian Mereu, presedintele si actionarul majoritar al Croco Bacau.
Compania detine 40% din piata de sticksuri si este pe locul doi pe piata de cracker si breezle cu o cota de peste 20%. "Pentru acest an ne propunem sa crestem atat pe piata interna cat si pe cea externa. Cantitativ, vanzarile vor creste cu 20%, insa valoric este foarte greu de estimat pentru ca sunt cativa factori asupra carora nu avem nici un fel de control. Oricum, ne propunem sa castigam mai mult, iar marjele de profil vor fi mai mari", spune Mereu.
Compania se afla in negocieri avansate cu doi mari producatori din industria europeana de morarit si panificatie pentru a demara productia pentru acestia in sistem de "private label" (marci proprii ale marilor lanturi de magazine). Croco Bacau este deja prezent cu propria marca in magazinele grupului german Rewe. Contractul se ridica la circa 30 de tone/zi (peste 8.000 de tone/an) de crackers si breezle. Capacitatea totala de productie a companiei este de 93 de tone/zi (peste 25.000 de tone/an) din care piata interna si vanzarile actuale de pe pietele externe acopera doar 55-60 de tone/zi (15.000-16.000 tone/an). "Negocierile nu sunt inca definitivate si mai pot dura cateva luni", sustine Mereu.
Piata interna a sticksurilor, crackersurilor si a breezle este in declin cu o scadere a volumului vanzarilor de aproape 6 procente la inceputul anului trecut. "Am pierdut cote importante de piata in favoarea producatorilor de chipsuri si snacksuri care au avut anul trecut campanii publicitare pe care noi ceilalti producatori nu ni le putem permite", sustine Damian.
Transferul de capacitati de productie in Romania a fost demarat de industria textila care lucreaza acum in proportie de peste 80% in lohn pentru mari nume din Europa. Acesta a fost continuat in anii urmatori de mobila, IT si componente auto. Dinamica fara precedent a acestui proces i-a adus Romaniei eticheta de "El Dorado" pentru mutarea facilitatilor de productie.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO