Companii

Cu Elmiplant in portofoliu, afacerile grecilor de la Sarantis trec de 50 de milioane de euro

Cu Elmiplant in portofoliu, afacerile grecilor de la Sarantis trec de 50 de milioane de euro

Click pentru imaginea intreaga

10.01.2008, 17:18 112

Sarantis Romania, filiala locala a distribuitorului elen de cosmetice Sarantis, care a platit 6,5 milioane de euro pentru achizitia producatorului Elmiplant, mizeaza anul acesta pe afaceri de 52,3 mil. euro, 10% reprezentand contributia marcii Elmiplant.
"Ne propunem pentru 2008 o crestere a cifrei de afaceri de 20% pentru Sarantis si de 45% pentru Elmi Prodfarm (producatorul brandului Elmiplant - n. red.)", a declarat Constantin Tudorache, director executiv al Sarantis Romania.
Anul trecut, compania greceasca a rulat la nivel local afaceri de 39 de milioane de euro, cu 20% mai mult decat in 2006, in timp ce Elmi Prodfarm a ajuns la 3,8 milioane de euro si un profit de aproape un milion de euro.
Sarantis Romania a achizitionat producatorul roman de cosmetice in luna decembrie a anului trecut cu 6,5 mil. euro, bani care vor fi investiti de fondatorii Elmiplant in proiecte imobiliare. Negocierile pe baza contractului de achizitie au fost purtate in prezenta Ernst&Young Romania, a firmei IKRP Rokas& Partners Romania si a unui grup de avocati angajati de Sarantis Grecia.
"In ultimii ani am urmarit mai multe companii din piata romaneasca, dar in final cea mai interesanta si mai apropiata de profilul de companie dorit de noi a fost Elmi Prodfarm. Primele contacte le-am avut in august 2006, iar negocierile au fost finalizate in decembrie 2007", povesteste Tudorache.
Preluarea Elmi Prodfarm vine in urma altor achizitii ale grupului elen atat in tarile in care detine filiale, cat si in Grecia. "A fost o strategie de crestere care a dat rezultate foarte bune si pe care noi am incercat sa o aplicam si in Romania. Factorii determinanti care au cotribuit la luarea deciziei de cumparare au fost oportunitatile de crestere, precum si sinergiile dintre cele doua companii", spune Tudorache.
In urma achizitiei, Elmi Prodfarm va ramane o entitate distincta in cadrul grupului care va opera in domeniul de cercetare-dezvoltare al produselor noi si va continua activitatile de fabricatie si de marketing, urmand ca partea de distributie si vanzari sa fie integrata in cadrul Sarantis Romania. Rezultatele financiare ale celor doua companii vor fi consolidate de acum inainte la nivel de tara.
Mai mult de atat, produsele Elmiplant vor beneficia de bugete mai mari pentru comunicare decat pana acum. Sarantis investeste in sustinerea brandurilor sale pana la 10% din cifra anula de afaceri, adica aproximativ patru milioane de euro.
Pana acum grupul elen avea in portofoliul de produse parfumurile BU, C-THRU, STR 8 si produse pentru intretinerea locuintei, cum ar fi Afroso sau Fino, care contribuiau cu 46% din vanzarile companiei, restul de 54% fiind aportul gamelor de produse de la furnizori, printre care Johnson &Johnson, Georgia-Pacific, A. Puig sau Church & Dwight. De anul acesta vor intra si pe segmentul dermo-cosmeticelor prin intermediul Elmiplant. "Elmi Prodfarm este unul din primii cinci jucatori in domeniul cremelor de fata si de corp din Romania. Prin aceasta tranzactie am urmarit extinderea ariei noastre de activitate si atacarea unor domenii cu potential major de crestere", spune directorul executiv al Sarantis Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO