Companii

Cu un plus de 50% in promovare, Danone a devenit lider in lactate

Cu un plus de 50% in promovare, Danone a devenit lider in lactate
08.06.2010, 23:41 274

Danone, cel mai mare producator local de iaurturi, a fost celmai promovat brand local in 2009 din punctul de vedere al sumelor(calculate la rate-card) investite, cu un buget de peste 194 mil.euro, in crestere cu 50% fata de 2008, potrivit studiului MediaFact Book.

In 2008, Danone era cel de-al patrulea cel mai promovat brandlocal, dupa Vodafone, Cosmote si Garnier, cu investitii de aproape130 mil. euro rate-card, potrivit aceleiasi surse.

"Prezenta mai mare in media a fost determinata atat de contextuleconomic (preturile in media au scazut in 2009 - n.red.), cat si defaptul ca anul trecut au avut loc mai multe promotii pe care le-amanuntat in special pe posturile de televiziune", au declaratreprezentantii companiei. Acestia au completat insa ca ritmul decrestere al bugetului de promovare net al companiei a crescut anultrecut cu 10% fata de suma alocata in 2008, aceasta crestere fiindbugetata si pentru anul acesta.

Stephane Batoux, directorul general al Danone Romania, declararecent ca la evolutia filialei locale a grupului francez din 2009au contribuit atat optimizarea portofoliului prin lansari de noiproduse (ca Activia Mic Dejun) si renuntarea la cele neprofitabile,cat si investitiile realizate de Danone anul trecut si extindereagamei de produse la promotii.

Astfel, producatorul marcilor NutriDay si Activia a castigat 5%din piata iaurturilor cu fructe, potrivit datelor reprezentantilorcompaniei. In 2009, Danone Romania a avut o cota de piata de 72% involum pe acest segment comparativ cu 67% in urma cu doi ani. Deasemenea, subsidiara locala a grupului francez si-a mentinut in2009 cotele de piata, un an in care majoritatea companiilor au fostafectate de criza economica si de scaderea preturilor prin promotiisustinute.

In plus, anul trecut cifra de afaceri a Danone a inregistrat unavans de 3% in lei, la 434,6 mil. lei (circa 102,5 mil. euro),nivel care a propulsat compania pe primul loc in topul celor maimari producatori de lactate dupa cifra de afaceri, in fataFrieslandFoods, producatorul brandurilor Milli si Napolact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels