Companii

Cum a ajuns Dacia sa aiba showroom chiar si pe Coasta de Azur

Cum a ajuns Dacia sa aiba showroom chiar si pe Coasta de Azur
14.01.2010, 23:28 117

In 2010 Dacia, unul dintre principalii exportatori de pe piatalocala, care detine 15% din exporturile Romaniei, va paria mai multpe piata autohtona, in contextul in care in 2009 programele "Rabla"din Europa de Vest au dus Germania si Franta in topul pietelorconstructorului autohton, in timp ce Romania a coborat pe locul altreilea.

La un an de la preluarea conducerii vanzarilor Fabrice Cambolivese asteapta ca in 2010 cota de piata a Dacia sa se mentina laacelasi nivel ca in 2009 sau chiar sa creasca.

"In 2010 estimam ca Dacia isi va mentine cota de piata laaproximativ 28% pe piata locala, in timp ce pe pietele occidentalene asteptam la o scadere a vanzarilor", a spus directorul comercialal companiei. Cambolive gestioneaza vanzarile din Romania, dar esteresponsabil de stabilirea parteneriatelor comerciale cuimportatorii europeni ai marcii. Astfel, desi bilantul din Romaniaarata o scadere de 50%, rezultatele comerciale din Europademonstreaza ca 2009 a fost cel mai bun an pentru Dacia.

La nivelul anului trecut mai multe marci au derulat operatiunimasive de destocaj, care au atras dupa sine si reducerisemnificative, care au permis unor marci de volum sa ajunga cumodelele de baza in segmentul de pret al modelelor Dacia. Odata cureducerea stocurilor si revenirea preturilor este posibil ca Daciasa inregistreze o crestere a cotei de piata in 2010.

"Nu pot spune ca Dacia este sau nu in avantaj daca celelaltemarci ofera sau nu discounturi."

Productia uzinei Dacia se va mentine si in 2010 la un nivel depeste 250.000 de unitati, in conditiile in care anul trecut s-aapropiat de 300.000 de masini, ajutata atat de programele "Rabla"ramase in Europa, dar si de noul Duster, care a intrat infabricatie pentru lansarea comerciala de la inceputul luniimartie.

Exporturile au urcat la 85%

Principala piata vest-europeana pentru Dacia in 2009 a fostGermania, cu vanzari de 84.937 de unitati, de aproape trei ori mairidicate decat in 2008, urmata de Franta cu 65.956 de autovehiculesi Italia cu 21.739 de unitati.

"Exporturile Dacia au atins un nivel de 270.000 de unitati dintotalul vanzarilor, reprezentand 85% din totalul vanzarilorconstructorului. Dintre acestea aproximativ 200.000 de masini auavut ca destinatie Europa de Vest", a spus Fabrice Cam­bo­live.

Vanzarile Dacia pe piata locala au atins in 2009 un volum deaproape 41.900 de autovehicule, potrivit statisticilor companiei,in scadere cu 50% fata de 2008, reprezentand 28,9% cota din piata,in crestere cu 1,5 puncte procentuale fata de anul anterior.

In Germania, cea mai mare piata a constructorului autohton in2009, Renault AG estimeaza pentru Dacia vanzari de aproximativ30.000 de masini in 2010, in scadere cu 65% comparativ cu anulanterior, pe fondul disparitiei programului de casare.

In 2010 Germania, cea mai mare piata pentru Dacia anul trecut,nu mai deruleaza niciun program de tip "Rabla", in timp ce Franta,cea de-a doua piata, a micsorat prima de casare de la 1.000 de eurola 700 de euro in primul semestru, iar incepand cu luna iuliesubventia va fi diminuata la 500 de euro. La nivel europeanprograme de casare vor mai fi aplicate, printre altele, in Italiasi Spania, Romania, dar si Rusia, unde sunt exportate colectii CKDde la Mioveni si asamblate la uzina AvtoFramos sub emblemaRenault.

Reteaua de dealeri a ramas aceeasi

In Romania Dacia detine o retea alcatuita din 68 de centre devanzare, la care se adauga 28 de puncte de vanzare si 19showroom-uri independente. "Reteaua Dacia pe piata locala esteaceeasi ca in 2008. Nu a existat nicio inchidere a unui centru devanzari. Din cei aproape 70 de dealeri Dacia, 60 sunt dealericomuni Renault-Dacia", a subliniat Cambolive.

Spre comparatie, in 2009 piata locala a ajuns, potrivitstatisticilor Asociatiei Produ­ca­torilor si Importatorilor deAutomobile (APIA), citate de Automobile Dacia, la un volum de144.953 de unitati, in scadere cu 53% comparativ cu 2008.

"In Romania piata auto se va stabiliza anul acesta, dar primeleluni se anunta a fi extrem de dificile. Trebuie sa ne pregatimpentru o revenire treptata a pietei", a spus directorul comercialal Dacia.

Pana in prezent nu exista cifre legate de cadenta deproductie a Automobile Dacia in cadrul uzinei de la Mioveni sau lanivelul lunii ianuarie, dar potrivit oficialilor companiei, acesteas-au mentinut la un nivel similar cu cel din 2009.

Considerand faptul ca in 2010 nu va mai fi sistemul de coterepartizate fiecarei marci, potrivit reprezentantilor Renault, inacest an numarul de automobile ce se pot vinde prin programul'Rabla" poate atinge un volum similar cu cel de anul trecut,cuprins intre 30 si 32.000 de unitati.

"Vanzarile prin programul REMAT in 2010 noi estimam ca se vorsitua aproximativ la acelasi nivel cu cele din 2009, in conditiilein care si piata auto locala va fi la aproximativ acelasi nivel.Important este ca acest program sa demareze cat mai repede", a spusdirectorul comercial al Dacia.

Sandero ramane "best-seller" si in 2010

In ceea ce priveste ponderea vanzarilor in Europa Occidentala,cea mai mare cota a avut-o Sandero, urmat de Logan MCV si Loganberlina.

"In 2010 repartizarea va ramane aceeasi, evident ca aparitiaSUV-ului Duster va determina o reorientare a unora dintre clienti,dar ne asteptam ca Sandero sa ramana in continuare pe locul intai",a subliniat Cambolive.

In conditiile in care vanzarile din Germania vor scadea la30.000 de unitati, iar vanzarile din Romania se vor mentine lapeste 40.000 de masini, piata locala are sanse mari sa revina peprimul loc.

"Atunci cand esti un constructor national, piata locala trebuiesa detina o pozitie de lider. Nu putem controla evolutia pietelordin Vest, dar piata locala are in continuare un potential ridicat",a spus Cambolive.

Anul trecut pe piata au aparut mai multe zvonuri legate deposibila lansare a Dacia pe piata din Marea Britanie, in specialdupa ce Sandero a aparut in emisiunea Top Gear filmata inRomania.

Anul acesta in Marea Britanie vor fi organizate programe de tip"Rabla" atat in Anglia, cat si in Irlanda.

"Luam in continuare in calcul lansarea marcii Dacia pe piatabritanica, dar nu reprezinta o prioritate in momentul de fata", asubliniat Fabrice Cambolive.

Programul "Remat" a permis stabilizarea pietei auto intr-un andificil si s-a evitat o scadere si mai puternica a vanzarilor, inopinia directorului comercial al Dacia. In conditiile in care piatalocala a ajuns la 130.000 de autoturisme in 2009, vanzarile prin"Rabla" au reprezentat aproape 25% din volumul total, cel mairidicat procent din ultimii ani.

Renault a avut vanzari cu 3,1% mai mici in2009

Producatorul auto Renault a anuntat ca vanzarile sale la nivelmondial au scazut in 2009 cu 3,1%, pana la 2,31 mil. unitati, scrieThe Wall Street Journal. Compania a estimat ca industria auto varamane "tensionata" si in 2010, piata europeana de profil urmand sase reduca cu 8 pana la 10%, avand in vedere ca stimulenteleguvernamentale pentru extinderea parcurilor auto vor firetrase.

Renault a anuntat ca, in ciuda declinului economic, a reusit saisi consolideze cota de piata cu 0,1%, pana la 3,7% la nivelmondial, gratie cresterii productiei din a doua jumatate a anuluisi lansarii unor noi modele.

Dacia extinde reteaua de dealeri din Franta

Dacia a inceput de anul trecut sa-si extinda reteaua de dealerisub brand propriu in Europa de Vest, primele piete fiind cele dinFranta, Germania sau Italia. Pana anul trecut reteaua Dacia s-adezvoltat in Franta ca parte din centrele Renault. Potrivitoficialilor Automobile Dacia, in prezent sunt aproape 100 dedealeri Dacia monomarca in Franta. Dealerul Renault din Nisa(foto), pe Coasta de Azur, cea mai scumpa regiune a Frantei, aalocat aproape o treime din suprafata showroom-ului Renault marciiDacia.

In 2011 vine Dacia "Euro 5"

Ce spune despre

Programul "Rabla" 2010

In 2010 volumul de vanzari prin intermediul programului deinnoire a parcului auto se va situa tot in jurul valorii de 30.000- 32.000 de masini, similar cu cel din 2009. "E adevarat ca dininformatiile pe care le avem in momentul de fata, in cadrul programului de casare dinacest an nu va mai exista o cota repartizata fiecarui dealer saumarci. Acest lucru reprezinta o schimbare importanta si ne vapermite sa raspundem mai bine programului."

In 2009 programul "Rabla" a permis stabilizarea pietei auto, inconditiile in care din cele aproximativ 130.000 de masini vandute,32.000 s-au comercializat prin acest program.

Viitoarele modele Dacia

Principala noutate a Dacia din acest an va fi SUV-ul Duster,care va fi prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva din lunamartie a acestui an, urmat de motorizarile Euro 5.

"La inceputul lui 2011 vom avea pregatita o gama Dacia cumotorizari Euro 5. Nu dam detalii despre lansare, dar in acest anse va lucra la noile motorizari", a spus Cambolive.

In Franta Dacia a lansat seria limitata "Black Line", pentrumodelele Logan si Sandero, care includ si echipari "premium" precumvolan din piele multifunctional.

Pana in 2012 Dacia va continua planul de extindere a gamei cucel putin inca doua modele noi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO