Companii

Cum se contureaza rezultatele celor mai mari companii de pe piata auto dupa caderea din primul trimestru

Cum se contureaza rezultatele celor mai mari companii de pe piata auto dupa caderea din primul trimestru
22.04.2009, 19:43 15

Cel mai puternic declin al vanzarilor, de 65%, l-a inregistrat Mercedes-Benz Romania, datorita scaderii puternice a cererii pentru vehicule utilitare.
De partea cealalta, salvata de exporturile din Germania si Franta, compania Automobile Dacia a consemnat o scadere de doar 19%, ritm raportat insa la productia constructorului de la Mioveni. Vanzarile Dacia pe piata interna au scazut insa cu 60% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2008. La nivelul lunii martie, din totalul productiei Dacia, aproximativ 90% dintre autovehicule au mers la export, in contextul in care productia a fost majorata la 1.200 de masini pe zi, fata de 1.085 de unitati in primele doua luni, pentru a se alinia la cererea de pe piata germana.
Potrivit declaratiilor lui Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, demararea programului "Rabla" impreuna cu dezghetarea usoara a creditarii ar putea duce la o reducere a ritmului de scadere la minus 30% in primele sase luni, comparativ cu cea de aproape 60% in primul trimestru.
Tiriac Holdings, concernul care detine importatorii Romcar (Ford), Hyundai Motor, M Car Trading (Mitsubishi) si Premium Auto (Land Rover si Jaguar), a inregistrat cel mai mic declin dintre importatori, in principal datorita marcii Hyundai, care a inregistrat in primul trimestru de vanzari o crestere de 23%, la 3.210 unitati, potrivit statisticilor APIA, dar au fost inmatriculate in Romania 1.667 de autoturisme, in scadere cu 33% comparativ cu perioada similara a anului trecut, conform Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
Celelalte marci importate de catre companiile din cadrul Tiriac Holdings, Ford, Mitsubishi, Jaguar si Land Rover, au inregistrat scaderi de peste 60%, intr-un ritm similar cu cel al pietei auto locale.
Cifra de afaceri a Tiriac Holdings in sectorul importurilor auto a inregistrat o scadere de aproximativ 40%, la 84,4 mil. euro, potrivit estimarilor ZF, pentru care s-a luat in calcul pretul mediu al autovehiculelor comercializate.
Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala, care reprezinta marcile grupurilor Volkswagen, Audi si Porsche si singurul care in 2007 a depasit pragul de 1 miliard de euro cifra de afaceri a inregistrat un declin de 57% a vanzarilor de autovehicule, la 5.753 de unitati, in conditiile in care piata masinilor de import a scazut cu 58% in primul trimestru al acestui an.
Cea mai bine vanduta marca in primul trimestru din cadrul Porsche Romania a fost Volkswagen, cu 2.875 de unitati, in scadere cu 47%, care mai este si cea de-a doua cea mai bine vanduta marca de import, urmata de Skoda cu 2.193 de unitati, in declin cu 64%.
Acelasi trend l-a urmat si Renault-Nissan Romania, care in primul trimestru a inregistrat o scadere a vanzarilor de 58%, la 2.716 unitati, dintre care 2.298 de modele Renault, in scadere cu 59%, si 418 modele Nissan, in scadere cu 49%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO